În medie, copiii din toată lumea comunică, se joacă și accesează conținut pentru adulți prin intermediul computerelor mai puțin decât o făceau anul trecut, dar deschid site-uri cu informații despre droguri, alcool și tutun mai mult, în special în America de Nord, Oceania și Europa Occidentală. În cazul României, site-urile de comunicare sunt pe primul loc, cu 47,66%, urmate de cele cu informații despre alcool, tutun și droguri (26,05%) și jocuri pe computer (13,13%), arată rezultatele raportului Kaspersky Lab despre detecțiile făcute pe computerele folosite de către copii.
Conform cercetării, care s-a desfășurat în perioada mai 2016 — aprilie 2017, copiii au deschis site-uri de comunicare (cum ar fi platforme de social-media, servicii de mesagerie sau de e-mail) în 61% din cazuri, comparativ cu 67% în anul precedent (mai 2015 — aprilie 2016). Jocurile au scăzut de la 11% la 9%, iar site-urile pentru adulți reprezintă acum 1,2% față de 1,5%. În același timp, vizitele paginilor care conțin informații despre droguri, alcool, tutun însumează acum 14% din totalul detecțiilor, deși cifra a fost de numai 9% de-a lungul perioadei de raportare precendente. Interesul pentru paginile despre software, audio și video a crescut de asemenea: 6% față de 3%.
"Observăm o mare schimbare în activitatea online a copiiilor: trecerea de la computere la dispozitive mobile. Copiii folosesc acum computerele doar pentru a vizita site-uri care nu au aplicații echivalente pentru mobil sau care sunt mai ușor de văzut pe ecrane mari. Acest lucru ar putea să explice de ce scade proporția deținută de site-urile de comunicare deschise de pe computere, în timp ce proporția paginilor din categoria "Alcool, tutun, droguri" este in creștere. Scăderea categoriei jocurilor nu înseamnă că acum copiii se joacă mai puțin pe computer. Ei tind să aleagă câteva site-uri și să rămână la ele, dar pot să petreacă mult timp jucându-se", a explicat Anna Larkina, Web-content Analysis Expert la Kaspersky Lab.
În România, copiii sunt atrași cel mai mult de site-urile de comunicare, cu o proporție de 47,66%. Dintre acestea, Facebook ocupă primul loc detașat (90,56%), urmat de Google+ (3,32%) și Twitter (2,34%). După site-urile de comunicare, sunt cele cu informații despre alcool, tutun și droguri (26,05%), iar pe locul al treilea jocurile pentru computer (13,13%). Cea mai populară platformă online de jocuri pentru copiii romani este roblox.com (80,92%), urmată de minecraft.net (10,06%) și steampowered.com (6,70%), se arată în raport.
586