Amazon.com a lansat joi prima sa brăţară de fitness şi o aplicaţie, Halo, pentru a concura Apple, Fitbit şi Samsung pe o piaţă tot mai aglomerată a produselor de monitorizare a activităţilor sportive, transmite Reuters.
Brăţara Halo, care nu are un ecran, spre deosebire de majoritatea produselor concurente, are un preţ de 99,99 de dolari, iar abonamentul la aplicaţie este de 3,99 de dolari pe lună, potrivit Amazon.
Dezvoltarea pieţei brăţărilor pentru fitness i-a determinat pe giganţi ai tehnologiei precum Apple şi Samsung să introducă multe funcţii sofisticate pentru monitorizarea sănătăţii, inclusiv electrocardiograma şi un senzon pentru tensiunea arterială.
În schimb, Amazon foloseşte o tehnologie relativ nouă pe piaţă, numită analiza tonului, care evaluează tonul utilizatorilor în timpul conversaţiilor. Când este activată, un microfon de pe brăţară detectează emoţiile precum fericirea, confuzia sau afecţiunea utilizatorului, în funcţie de tonul acestuia.
Rămâne de văzut dacă utilizatorii vor folosi această funcţie sau dacă vor apărea îngrijorări legate de piaţa privată. Amazon a anunţat că tehnologia este proiectată astfel încât să protejeze viaţa privată.
Brăţara rezistentă la apă, a cărei baterie are o durată de 7 zile, mai conţine un accelerometru, un senzon de temperatură, o funcţie de monitorizare a ritmului cardiac şi o funcţie de măsurare a procentajului de grăsime din corp.
577