Samsung şi Huawei vor avea direcţii diametral opuse din momentul în care piaţa va începe să-şi revină la nivel global, după ce anul acesta au luptat cot la cot pentru poziţia lider al pieţei de smartphone-uri.
Strategy Analytics a emis o previziune a pieţei smartphone-urilor pentru 2020 şi 2021, care, dacă se concretizează, va arăta destul de diferit anul viitor, cu un Huawei dispărut dintre primii trei producători.
În primul rând, analiza susţine că piaţa îşi va reveni mai rapid decât se credea iniţial şi că anul acesta pierderea va fi de 11%, în loc de 15,6%.
Chiar şi aşa, revenirea nu se va face instant. Conform Strategy Analytics, abia în 2022 se va reveni undeva la nivelul de 1,4 miliarde de unităţi din 2019.
În al doilea rând, Samsung îşi va păstra poziţia de lider anul acesta şi chiar se va distanţa anul viitor. Anul acesta, producătorul coreean este aşteptat să livreze 265,5 milioane de unităţi, cu o creştere la 295 milioane de unităţi aşteptată pentru viitor.
Huawei va scădea în 2020 la 192,7 milioane de unităţi, însă va reuşi să-şi păstreze, cu o margine mică, a doua poziţie în topul producătorilor. În schimb, anul viitor Huawei este aşteptat să pice pur şi simplu la doar 59 milioane de unităţi.
Va fi o scădere drastică, ce va duce Huawei mult în spatele Samsung, Apple şi Xiaomi, producători care vor rămâne distanţaţi în top 3.
Apple va scădea anul acesta la 192,7 milioane de unităţi, de la 240,5 anul trecut, însă va creşte anul viitor la 235,7 milioane de unităţi.
Xiaomi va reuşi chiar să crească anul acesta, în plină pandemie, de la 124,8 milioane de unităţi anul trecut, la 129,1 milioane de unităţi în 2020. Anul viitor, Xiaomi este aşteptat să crească până la 166,8 milioane de unităţi.
537