Compania chineză Huawei s-a văzut nevoită să sacrifice brandul de smartphone-uri de buget Honor pentru a face faţă situaţiei complexe în care se află în prezent.
După mai multe luni de zvonuri şi negări din partea producătorului chinez, Huawei a confirmat, într-un final, că va vinde brandul Honor sub care comercializează smartphone-uri separat de propriile produse.
Cumpărătorul este Zhixin New Information Technology, o companie din Shenzhen deţinută de guvernul chinez, alături de un grup de parteneri ai Honor.
Valoarea tranzacţiei nu a fost comunicată oficial, însă este estimată la aproximativ 15 miliarde de dolari.
Huawei justifică vânzarea prin dorinţa de a asigura supravieţuirea partenerilor Honor şi spune că aceasta a fost cea mai bună soluţie pentru protejarea clienţilor şi a angajaţilor.
Compania chineză păstrează în continuare propriul brand de smartphone-uri, însă un mai are acces la tehnologii americane, precum aplicaţiile Google şi cipurile pentru smartphone-uri, cu anumite excepţii.
Huawei se află sub embargou american, care nu permite companiilor din Statele Unite să deruleze afaceri cu producătorul chinez, decât excepţional, prin emiterea unei licenţe speciale.
În continuare, Meng Wanzhou, şeful financiar al companiei şi fiica CEO-ului, se află în arest în Canada, unde se judecă extrădarea în Statele Unite, acuzată fiind de încălcarea sancţiunilor împotriva Iranului.