Apple a anunţat marţi că în 2020 a respins aproape 1 milion de aplicaţii propuse magazinului său App Store, transmite CNBC.
Anunţul este cel mai recent semn că Apple devine mai transparentă faţă de modul în care aprobă sau respinge aplicaţii pentru iPhone, ca reacţie la atenţia pe care a atras-o asupra sa, inclusiv procesul cu Epic Games şi supravegherea din parte parlamentarilor.
Apple susţine că, având un sistem în care compania aprobă fiecare dintre cele 1,8 milioane de aplicaţii din magazin şi actualizările acestora, verificând aplicaţiile în raport cu o listă lungă de reguli ale App Store, poate proteja utilizatorii iPhone de escrocherii, programe malware şi săraci.
Apple a oferit o serie de statistici despre procesul său de respingere a aplicaţiilor în 2020.
Compania A respins aproape 1 milion de aplicaţii care au fost trimise pentru prima dată, precum şi aproape 1 milion de actualizări de aplicaţii.
Un număr de 48.000 de aplicaţii au fost eliminate din cauza utilizării de ”caracteristici ascunse sau nedocumentate”, adesea instrumente software pe care Apple le foloseşte intern pentru propriile aplicaţii.
Alte 150.000 de aplicaţii au fost eliminate deoarece erau spam sau copiate după alte aplicaţii.
Un număr de 215.000 de aplicaţii au fost eliminate deoarece colectau prea multe date despre utilizatori sau din cauza altor nerespectări ale confidenţialităţii.
95.000 de aplicaţii au fost eliminate pentru fraudă, adesea pentru că au fost schimbate după revizuirea Apple, pentru a deveni un alt tip de aplicaţie, inclusiv aplicaţii pentru jocuri de noroc sau pornografie.
Apple a exclus 470.000 de conturi din programul său de dezvoltatori, din cauza fraudelor. În plus, Apple a spus că luna trecută a respins 3,2 milioane de instalări de aplicaţii care utilizează un certificat de întreprindere, care este o modalitate de a se sustrage App Store cu un instrument pe care companiile mari îl folosesc pentru a instala aplicaţii de uz intern pe iPhone-urile companiei.
Publicarea acestor informaţii are loc în contextul procesului antitrust al Epic Games împotriva Apple, axat concentrat pe eşecurile App Store.
Producătorul Fortnite încearcă să oblige Apple să-i permită să ofere propriul magazin de aplicaţii pentru iPhone şi să evite taxa de 30% a Apple Store App pentru achiziţiile în aplicaţie.
Avocaţii Epic au susţinut că App Store este o ”grădină cu ziduri” care împiedică concurenţa între producătorii de software şi că regulile Apple sunt aplicate inegal diferiţilor dezvoltatori.
Epic mai afirmă că regulile Apple sunt imperfecte, permiţând uneori ca software-uri rău intenţionate să fie aprobate în magazin şi că angajaţii Apple afirmă uneori că procedurile sale nu sunt suficient de bune pentru a preveni frauda.
664