Google, divizie a companiei americane Alphabet, are la dispoziţie două luni pentru a îmbunătăţi modul în care prezintă rezultatele căutării pe internet pentru zboruri şi hoteluri şi pentru a explica cum le clasifică, altfel se va confrunta cu posibile sancţiuni, au avertizat luni Comisia Europeană şi autorităţile UE de protecţie a consumatorilor, transmite Reuters.
Cel mai popular motor de căutare din lume este de mult timp analizat pe plan global de autorităţile antitrust şi de grupurile de consumatori din cauza practicilor sale de afaceri, care în unele cazuri au dus la amenzi uriaşe.
Cea mai recentă problemă o reprezintă preţurile serviciilor oferite de Google Flights şi Google Hotels.
Preţurile finale pentru acestea ar trebui să includă impozite sau taxe care pot fi calculate în avans, în timp ce preţurile de referinţă folosite pentru a calcula reducerile promovate trebuie să poată fi clar identificate, se arată într-un comunicat comun publicat de Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor din UE.
"Consumatorii din UE nu pot fi informaţi greşit când folosesc motoare de căutare pentru a-şi planifica vacanţele. Consumatorii trebuie să ia decizii pe baza unor informaţii transparente şi imparţiale", a afirmat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders.
Dacă angajamentele Google nu sunt suficiente, agenţiile vor discuta din nou cu firma şi pot impune sancţiuni.
În ultimul deceniu, Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume pentru că acesta şi-a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online, smartphone-urile Android şi publicitatea online.
791