Majoritatea utilizatorilor sunt îngrijoraţi de securitatea sistemelor de operare mobile populare (21,2%) şi de nivelul de confidenţialitate asigurat de Google (18,3%), potrivit unui comunicat al Kaspersky.
"Kaspersky a analizat datele anonimizate, furnizate voluntar de Privacy Checker, un site web care conţine sfaturi utile cu privire la setările de confidenţialitate pentru diverse servicii şi platforme de internet. Rezultatele reflectă serviciile şi platformele în legătură cu care utilizatorii au cele mai multe probleme de confidenţialitate. Datele arată că majoritatea clienţilor sunt îngrijoraţi de securitatea sistemelor de operare mobile populare (21,2%) şi de nivelul de confidenţialitate asigurat de Google (18,3%)", se spune în comunicat.
Compania menţionează că utilizatorii de internet creează amprente digitale atunci când accesează diverse servicii online. Această amprentă poate include site-uri web vizitate, fotografii încărcate şi interacţiuni pe social media (cum ar fi comentarii, postări şi reacţii). Setările corecte de confidenţialitate din serviciile digitale pot ajuta utilizatorii să reducă numărul de urme lăsate în online şi pot oferi control asupra informaţiilor.
"Cercetarea noastră a explorat care sunt serviciile şi platformele de care utilizatorii sunt cel mai mult îngrijoraţi în ceea ce priveşte confidenţialitatea şi securitatea datelor cu caracter personal. Rezultatele au fost obţinute pe baza datelor anonime privind vizitele pe site-ul web Kaspersky Privacy Checker, între decembrie 2019 şi august 2021. Kaspersky a analizat pentru ce servicii şi platforme au fost accesate cel mai des instrucţiunile de setare a nivelului de securitate de către utilizatorii", precizează sursa citată.
Printre cele mai populare solicitări de confidenţialitate s-au numărat setările Google pe Android (11,1%), regulile de securitate pentru sistemul de operare Android (7,3%) şi setările WhatsApp pe Android (5,9%).
Când vine vorba despre reţelele sociale, utilizatorii au vizionat cel mai frecvent paginile de securitate Facebook (15,7%). Instagram a fost a doua cea mai populară reţea socială în ceea ce priveşte numărul de accesări ale setărilor de confidenţialitate - ponderea sa totală de cereri a fost de 9,9%. TikTok a ocupat locul al treilea, cu o pondere de 8,1% a cererilor pentru setări de securitate. Având în vedere că audienţa sa lunară activă este de patru ori mai mică decât cea a Facebook (689 milioane faţă de 2,9 miliarde), cifrele arată că nivelul de confidenţialitate oferit de TikTok este, de asemenea, o mare preocupare pentru utilizatori.
Printre serviciile de mesagerie, utilizatorii sunt cei mai preocupaţi de nivelul de securitate al WhatsApp - ponderea cererilor legate de politica sa de securitate a fost de 13,9%.
Între timp, reţeaua socială rusă VK a ajuns, de asemenea, printre primele la nivel global, cu 7,7%. VK este cea mai populară reţea socială din Rusia, iar ponderea cererilor de instrucţiuni de securitate în rândul utilizatorilor ruşi a fost de 25,3%.
"Majoritatea acţiunilor de zi cu zi pe care le întreprind utilizatorii pe web pot duce la crearea unei amprente digitale complexe. Aceasta poate include adresa IP, comentarii, fotografii şi etichete geografice sau date biometrice deduse din acele fotografii. Statisticile vizitatorilor din proiectul Privacy Checker arată că utilizatorii au început să se intereseze activ de confidenţialitatea şi securitatea conturilor lor şi caută să îşi reducă amprenta acolo unde este posibil. Ponderea ridicată a cererilor legate de TikTok indică atât interesul faţă de platformă în sine, cât şi îngrijorarea utilizatorilor cu privire la unele dintre practicile de colectare a datelor ale aplicaţiei, care au fost recent evidenţiate în mass-media", comentează Sergey Malenkovich, Head of Social Media la Kaspersky.
Potrivit comunicatului, se pot găsi informaţii detaliate despre setările de confidenţialitate ale conturilor pe site-ul web Kaspersky Privacy Checker.
"Păstraţi adresa principală de e-mail şi numărul de telefon private. Puteţi să creaţi un cont de e-mail secundar şi să cumpăraţi o cartelă SIM suplimentară pe care să le folosiţi pentru cumpărături online şi în alte situaţii care necesită partajarea datelor dumneavoastră cu străini. Verificaţi permisiunile pe care le-aţi acordat pentru aplicaţii mobile şi extensii de browser. Este mai bine să evitaţi instalarea extensiilor de browser, cu excepţia cazului în care chiar aveţi nevoie de ele. Verificaţi cu atenţie permisiunile pe care le acordaţi. Securizaţi-vă telefonul şi computerul cu parole sau coduri de acces. Utilizaţi parole speciale sau autentificare biometrică pentru a bloca telefoanele, tabletele şi computerele", se mai spune în comunicat.
Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Informaţiile vaste despre ameninţările cibernetice şi experienţa în securitate IT deţinute de Kaspersky se materializează în mod constant în soluţii de securitate şi servicii inovatoare pentru a proteja companiile, infrastructura critică, autorităţile guvernamentale şi utilizatorii individuali din toată lumea. Portofoliul vast al companiei include protecţie endpoint de top şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 250.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele.
608