Piaţa smartphone-urilor a scăzut în al treilea trimestru fiscal al anului, însă producătorii din top s-au menţinut ori au reuşit chiar să crească.
Analiza făcută de Canalys pentru ultimul trimestru vine să confirme una dintre predicţiile analiştilor, anume că, în primul rând, criza acută de cipuri, care va mai ţine câţiva ani, va afecta micii producători de smartphone-uri.
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa smartphone-urilor a scăzut cu 6%. Însă, din top 5, Samsung şi Xiaomi şi-au menţinut cota de piaţă, în vreme ce Apple, Vivo şi Oppo au crescut uşor.
Samsung şi-a păstrat prima poziţie, rămânând cu 23% din piaţă. Pe locul doi revine Apple, după ce a crescut cu 3%, ajungând la 15% din piaţă, şi a făcut rocada cu Xiaomi.
Xiaomi rămâne la 14% din piaţă, dar pică un loc în clasament. Este urmată de alţi doi producători chinezi, Vivo şi Oppo, fiecare cu 10% şi o creştere de un procent faţă de anul trecut.
Dacă se ţine cont de faptul că Vivo şi Oppo sunt deţinuţi de conglomeratul BBK Electronics şi sunt luaţi în calcul drept o singură entitate, atunci aceasta este pe locul doi, cu 20%.
Cota de piaţă nu este, însă, sinonimă cu profitul, aşa cum arată o analiză făcută de Counterpoint Research. Cu cele 15 procente pe care le are din piaţă, Apple atrage 75% din profiturile pieţei de smartphone-uri.
De partea cealaltă, Samsung, deşi este liderul pieţei cu 23% din piaţă, are doar 13% din profitul total al acesteia.
608