Producătorul de articole sportive Nike a anunţat joi că a format un parteneriat cu compania Roblox pentru crearea unei lumi virtuale numită Nikeland, pe platforma de gaming a Roblox, transmite Reuters.
Lumea virtuală include clădiri Nike, terenuri şi arene pentru ca jucătorii să concureze în diverse mini-jocuri, de la tag şi dodgeball până la ”The Floor Is Lava”.
Această lume este modelată după sediul din viaţa reală al companiei.
Nikeland va fi gratuit (deocamdată). Compania intenţionează să integreze momente în joc care să imite evenimentele sportive globale.
Exemplele pot include un eveniment de fotbal în timpul Cupei Mondiale sau un meci de fotbal în timpul Super Bowl.
Nike a spus că va continua să actualizeze lumea virtuală pentru a include atleţi şi integrarea produselor.
Persoanele cu accelerometre pe dispozitivele lor mobile vor putea folosi mişcările din lumea reală pentru a-şi alimenta jocul online. De exemplu, acestea vor putea mişca corpul într-o săritură care se va traduce în lumea virtuală, pentru a îmbunătăţi experienţa.
Utilizatorii vor putea, de asemenea, să intre într-un showroom digital pentru a-şi îmbrăca avatarul în articole Nike şi pentru a verifica cele mai recente oferte de produse ale companiei. Articolele ar putea fi modelate după produsele oferite de Nike în viaţa reală sau de la lansările anterioare.
Nike ar putea, de asemenea, să introducă produse viitoare sau să le permită copiilor să creeze împreună articole.
Pe măsură ce metaversul a ajuns în prim-plan, companii precum Nike văd valoarea în capacitatea de a intra în legătură cu o nouă generaţie de sportivi şi de a-i determina să se îndrăgostească de brand, ceea ce se poate traduce în cele din urmă în vânzări în lumea reală.
Sam Poser, un analist care acoperă Nike la Williams Trading, a spus că Nikeland poate avea are succes nu numai ca o modalitate de a prezenta brandul devreme copiilor, ci şi pentru informare şi utilizare ca un teren de testare pentru brand. El îşi imaginează că va fi folosit ca o modalitate pentru Nike de a încerca produse noi, pentru a vedea care sunt atractive.
”Dacă ştiu că o grămadă de copii îl poartă pe Nikeland, atunci vor ieşi cu el în lumea fizică”, a spus Poser.
Aceasta nu este prima lansare a Nike cu Roblox. Cele două companii s-au asociat în 2019 cu ocazia Nike Air Max Day.
Nike s-a pregătit în linişte pentru metavers, înregistrând recent o serie de mărci comerciale noi care indică intenţia sa de a produce şi vinde încălţăminte şi îmbrăcăminte virtuale marca Nike.
Mişcarea nu ar trebui să fie surprinzătoare. CEO-ul John Donahoe a ocupat anterior funcţia de director general al eBay şi Servicenow şi a fost adus anul trecut cu misiunea de a transforma compania.
Mulţi s-au aşteptat ca el să se folosească de experienţa sa în sectorul tehnologiei.
Deoarece Nike a simţit în mod acut efectele complicaţiilor din lanţurile de aprovizionare legate de pandemie, în ultimul an, sectorul digital a continuat să fie un punct luminos pentru companie, pe măsură ce obiceiurile consumatorilor se schimbă.
”Digitalul devine din ce în ce mai mult o parte din călătoria de cumpărături a tuturor şi suntem bine poziţionaţi pentru a ne atinge viziunea unei afaceri digitale în proporţie de 40% până în anul fiscal 2025”, a spus directorul financiar Matt Friend în timpul celei mai recente prezentări a rezultatelor financiare ale companiei.
577