Românii au declarat că sunt mulţumiţi de serviciile de comunicaţii de care beneficiază în prezent, printre cele mai apreciate numărându-se serviciile de telefonie mobilă (85%), televiziune prin cablu (85%) şi de internet mobil şi internet fix (82%), arată un studiu de profil, realizat de Reveal Marketing Research.
În ceea ce priveşte serviciile de telefonie fixă, 69% dintre români au susţinut că sunt mulţumiţi şi de aceste servicii.
Privind din perspectiva categoriilor de venit ale respondenţilor, se constată că persoanele cele mai mulţumite de aceste servicii sunt cele cu un venit lunar mediu spre mare (2.000 lei +).
Din perspectiva segmentelor de vârstă, respondenţii cu vârsta peste 55 de ani se declară cei mai mulţumiţi de serviciile de care beneficiază în prezent (89%), arată studiul citat.
„Deşi românii se declară mulţumiţi de serviciile actuale, 34% dintre aceştia spun că intenţionează să îşi schimbe furnizorul de telefonie mobilă în următoarele 6 luni. Un procent semnificativ este şi cel al acelora care intenţionează să îşi schimbe furnizorul de televiziune prin cablu – 28%. Dintre segmente, 40% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani spun că îşi vor schimba furnizorul actual de servicii de telefonie mobilă, faţă de 32% dintre respondenţii cu vârsta peste 55 de ani cu acelaşi răspuns. Doar 11% declară că intenţionează să îşi schimbe furnizorul de telefonie fixă”, se menţionează în studiul realizat de Reveal Marketing Research.
Întrebaţi de aspectele de care vor ţine cont atunci când îşi vor alege un nou furnizor, aproximativ 6 din 10 declară că sunt interesaţi de costul pe care trebuie să îl achite lunar. Preţul constituie motivul principal cu precădere în rândul respondenţilor din segmentul de vârstă 35 – 44 de ani.
De asemenea, experienţa anterioară cu furnizorul a fost unul dintre principalele motive pentru care 41% dintre cei care consideră să îşi schimbe furnizorul.
Studiul mai arată că în următoarele 6 luni, 34% dintre respondenţi ar putea fi convinşi să îşi schimbe furnizorul şi prin prisma ofertelor promoţionale. De altfel, apetitul consumatorilor români pentru un portofoliu complet/variat de produse şi servicii este de 25%, acestea fiind în special dorite de consumatorii cu vârste peste 45 de ani.
Atât clienţii cu venituri medii (2.000-3.000 de lei), cât şi cei cu venituri mai ridicate (peste 3000 de lei) sunt interesaţi de costul lunar.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 11-16 februarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.005 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development, cu o expertiză în peste 20 de industrii.
490