Electrolux avertizează că inflaţia a redus cererea pentru produsele sale şi că ia măsuri de reducere a costurilor

Posted by
Share Button

Compania suedeză Electrolux a anunţat luni planuri de reducere a costurilor şi a avertizat că profitul său va scădea, în condiţiile în care inflaţia ridicată şi încrederea scăzută a consumatorilor micşorează cererea pentru electrocasnicele sale, transmite Reuters.

Cererea de electrocasnice în Europa şi Statele Unite a scăzut într-un ritm accelerat în trimestrul trei, stocurile mari ale retailerilor şi dezechilibrele lanţului de aprovizionare mărind costurile şi ineficienţa, a spus Electrolux.

”Este de aşteptat ca veniturile grupului să scadă semnificativ în trimestrul trei, în comparaţie cu trimestrul doi, excluzând şi costul unic de ieşire de pe piaţa din Rusia”, a spus grupul într-un comunicat.

În trimestrul aprilie-iunie, Electrolux a înregistrat un profit operaţional mai slab decât se aştepta, de 560 de milioane de coroane suedeze (53,4 milioane de dolari).

Cel mai mare producător de electrocasnice din Europa a declarat că reducerile de costuri în Europa şi America de Nord vor avea ca rezultat o contribuţie semnificativă la obţinerea unor rezultate pozitive în 2023.

”Programul, care începe imediat, se va concentra pe reducerea costurilor variabile, cu o atenţie deosebită dată eliminării ineficienţelor de cost în lanţul nostru de aprovizionare şi producţie”, a spus compania într-un comunicat.

În timp ce Electrolux a investit masiv în fabricile sale din America de Nord, CEO-ul Jonas Samuelson le-a spus analiştilor că pandemia şi penuria de componente au întârziat creşterea producţiei locale.

”Până acum, atenţia noastră s-a concentrat aproape exclusiv pe creşterea producţiei cu orice preţ... Acum trebuie să trecem la o perspectivă mult mai mare de productivitate a costurilor, atât în ​​partea lanţului de aprovizionare, cât şi în propria noastră producţie.”

În Europa, a spus Samuelson, Electrolux se aştepta ca clienţii să continue să întârzie achiziţiile.

”Atâta timp cât vedem încrederea consumatorilor la aceste niveluri foarte scăzute, în combinaţie cu o inflaţie generală foarte mare... oamenii îşi vor ţine portofelul destul de greu”, a spus el.

Acţiunile Electrolux au scăzut cu 42% în acest an. Electrolux a declarat că va detalia ţintele de reducere a costurilor şi costurile de restructurare în raportul său pentru trimestrul al treilea, care urmează să fie prezentat pe 28 octombrie.

556
Share Button

Leave a Reply