TSMC, cel mai mare producător de cipuri pe bază de contact din lume, este în negocieri avansate cu furnizorii cheie privind înfiinţarea primei sale fabrici în Europa, în oraşul german Dresda, a anunţat vineri publicaţia Financial Times (FT), transmite Reuters.
TSMC, cea mai valoroasă companie listată din Asia, va trimite o echipă de directori în Germania, la începutul anului viitor, pentru a discuta despre nivelul sprijinului guvernamental pentru potenţiala uzină şi despre capacitatea lanţului local de aprovizionare de a îndeplini cerinţele companiei din Taiwan, susţine FT, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
"Nu excludem nicio posibilitate, dar nu există planuri concrete plan la acest moment", a arătat TSMC într-un comunicat.
O serie de companii taiwaneze producătoare de cipuri poartă discuţii cu ţările europene cu privire la posibile investiţii în regiune, a declarat în septembrie un ministru din Taiwan, adăugând că administraţia de la Taipei este mulţumită să vadă eforturile companiilor locale pentru a lucra cu state aliate democrate.
Uniunea Europeană curtează Taiwanul, un mare producător mondial de semiconductori, în calitate de partener cu o viziune similară cu care ar dori să lucreze în cadrul strategiei europene privind cipurile, dezvăluită în luna februarie.
În cadrul discuţiilor TSMC cu furnizorii de materiale şi echipamente s-a pus problema dacă firmele pot face investiţiile necesare pentru a sprijini planul de construire a fabricii la Dresda, unde vor fi produse cipuri de 22 şi de 28 de nanometri, conform FT.
De asemenea, TSMC construieşte o uzină în Japonia.
Comisia Europeană a prezentat în luna februarie o propunere legislativă, denumită "Actul european privind cipurile", conform căreia vor fi alocate 43 de miliarde de euro pentru crearea unui sector prosper al semiconductorilor, de la cercetare la producţie, şi un lanţ de aprovizionare rezilient.
În prezent, majoritatea cipurilor folosite de companiile europene vin de la trei furnizori asiatici: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, Samsung şi United Microelectronics. Anul trecut constructorii auto din Europa au fost nevoiţi să îşi reducă ritmul de producţie din cauza lipsei de semiconductori.
367