Livrările la nivel mondial de smartphone-uri folosite a ajuns la 282,6 milioane de unități în 2022, mai mult cu 11,5% față de cele 253,4 milioane de unități livrate în 2021, potrivit estimărilor IDC.
IDC se așteaptă ca această creștere să continue și în următorii ani și preconizează că livrările de smartphone-uri second-hand vor ajunge la 413,3 milioane de unități în 2026, în valoare totală de 100 miliarde dolari.
O nouă tendință începe să se contureze pe piața telefoanelor, pe măsură ce tot mai mulți oameni preferă să facă buy-back, mai ales pentru modelele premium și tot mai multe companii care cumpără de la oameni telefoane folosite, le recondiționează și apoi le repun la vânzare.
Potrivit sursei citate, programele de preluare ale telefoanelor folosite continuă să fie factorul determinant pentru piața globală de smartphone-uri noi și second-hand. ”Am fost martorii lansării cu succes a unor noi programe pe mai multe piețe regionale, unde schimbul este încă un concept nou pentru consumatorii locali. În plus, pe piețele mature, cum ar fi SUA, Canada și Europa de Vest, schimbul continuă să joace un rol semnificativ în accelerarea ciclurilor de reînnoire ale telefoanelor prin intermediul promoțiilor oferite de operatorii de telecomunicații și de magazine. Acest lucru a contribuit la o creștere a valorii (trade-in value – TIV), care este tipică atunci când cererea de dispozitive noi este lentă. Creșterea TIV a determinat creșterea prețurilor pe piața secundară, deoarece consumatorii primesc mai mulți bani pentru dispozitivele lor vechi, ceea ce contribuie la creșterea actualizărilor de telefoane”.
Vânzările de dispozitive cu prețuri mai mari pe piața nouă a creat, de asemenea, un efect circular, deoarece multe dintre aceste oferte agresive de valorificare se referă în primul rând la dispozitive premium. Pentru cât timp vor dura aceste oferte agresive de preluare, rămâne o întrebare importantă pentru cumpărători și vânzători. În cele din urmă, marjele mici vor avea un impact asupra profiturilor globale ale canalului de vțnzare, ale vânzătorului sau poate ale ambelor.
„Piața second-hand a reușit să crească cu 11,5% în 2022 datorită revenirii de 6,1% la care am asistat pe piața nouă pentru 2021”, spune Anthony Scarsella, manager de cercetare în cadrul IDC’s Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. „Dispozitivele folosite demonstrează o mai mare rezistență la inhibitorii pieței decât vânzările de smartphone-uri noi, deoarece apetitul consumatorilor rămâne ridicat în multe regiuni. Punctele de preț atractive sunt esențiale pentru creștere, deoarece economiile de costuri rămân principalul beneficiu. Cu toate acestea, o luptă pentru stocuri de vârf din cauza ciclurilor de reîmprospătare prelungite de pe piața nouă a făcut ca prețurile la second-hand să crească cu peste 11% în 2022.”
302