Disney+ a pierdut 2,4 milioane de abonaţi în ultimele trei luni ale anului 2022 şi gigantul de divertisment a anunţat că va concedia 7.000 de angajaţi, scrie AFP.
Este prima dată de la lansarea serviciului de streaming, la sfârşitul anului 2019, când Disney+ nu câştigă milioane de spectatori de-a lungul unui trimestru.
Platforma are 161,8 milioane de abonaţi în toată lumea.
În total, potrivit rezultatelor trimestriale publicate miercuri, grupul Disney a realizat o cifră de afaceri de 23,5 miliarde de dolari din octombrie până în decembrie, mai bine decât se aşteptau analiştii.
Gigantul de divertisment a liniştit în special pieţele cu pierderi operaţionale mai mici decât se aştepta pentru platformele sale de streaming (Disney+, ESPN+ şi Hulu), la 1 miliard de dolari pentru perioada octombrie-decembrie.
Dar grupul a anunţat şi eliminarea a aproximativ 7.000 de locuri de muncă.
"Deşi este necesar să facem faţă dificultăţilor actuale, nu iau această decizie cu uşurinţă", a indicat Bob Iger, în cadrul unei conferinţe.
Conform raportului său anual pe 2021, compania avea 190.000 de angajaţi în întreaga lume la 2 octombrie a acelui an, 80% dintre aceştia cu normă întreagă.
Disney+ a scăzut cu 8% în timpul tranzacţionării electronice după închiderea Bursei de Valori din New York.
"Credem că munca pe care o facem pentru a ne transforma afacerea în jurul creativităţii, reducând în acelaşi timp cheltuielile, va conduce la creşterea durabilă şi profitabilitatea afacerii noastre de streaming”, a spus Iger, citat în comunicat.
Disney i-a cerut în noiembrie să preia funcţia de director general pe care i-o lăsase lui Bob Chapek în 2020, după cincisprezece ani în această funcţie, pentru a reda companiei un impuls.
Campion al familiei şi al imaginii şlefuite a Disney, de atunci el s-a confruntat cu problemele de rentabilitate ale platformelor – în special Disney+ lansată înainte de plecarea sa – dar şi cu un impas politic în Florida, unde se află unul dintre cele mai vizitate parcuri tematice Disney din lume.
Relaţiile dintre guvernatorul Floridei Ron DeSantis şi Disney s-au înrăutăţit când Bob Chapek a vorbit public împotriva unei legi promovate de guvernator, care interzice predarea disciplinelor legate de orientarea sexuală în şcolile primare din Florida.
Platformele de streaming au cunoscut o creştere uimitoare timp de mai mulţi ani, amplificată şi mai mult de pandemie, înainte de a fi afectate de criza economică.
"Creşterea abonaţilor nu va fi liniară în fiecare trimestru", a avertizat Christine McCarthy, directoarea financiară a Disney, în noiembrie, când platforma tocmai câştigase 12 milioane de abonaţi într-un trimestru.
Netflix, veteranul şi liderul industriei, a avut o primă jumătate a anului 2022 grea, pierzând aproape 1,2 milioane de abonaţi, înainte de a reveni în această toamnă şi iarna. Platforma are peste 230 de milioane de abonaţi plătitori, dar profitul net anual a scăzut cu 12%, până la 4,5 miliarde.
Aplicaţiile de streaming au aceeaşi tendinţă ca reţelele de socializare precum Snapchat, Facebook sau Instagram: câştigurile în utilizatori nu se mai traduc automat în câştiguri financiare.
Netflix şi Disney au lansat aşadar în decembrie abonamente noi, mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage şi mai mulţi telespectatori şi mai ales pentru a-şi diversifica sursele de venit.
Cel de la Disney+ costă 7,99 dolari pe lună, în timp ce abonamentul său de bază, fără reclame, a crescut la 10,99 dolari în Statele Unite.
Până la sfârşitul anului 2023, noua formulă ar trebui să aducă peste un miliard de dolari în venituri din publicitate în Statele Unite, potrivit cifrelor Insider Intelligence.
373