Peste 300 de milioane de apeluri au fost preluate de operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) în cei 20 de ani de când 112 este numărul unic pentru urgențe în România.
Anul trecut, au fost aproape 10,5 milioane de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Județul Gorj are cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezintă o urgență, 66,79%, fiind urmat de județul Covasna, cu 63,40%, și de județul Argeș, cu 59,50%.
De altfel, un bărbat din Argeș a sunat fără a avea o urgență de aproape 31.000 de ori în decursul unui an, timpul de procesare a acestor apeluri echivalând cu aproape 5 zile de convorbiri continue.
”De 20 de ani 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Operaționalizat în 2004, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simplă, eficientă și rapidă pentru alertarea serviciilor de urgență. Acum două decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 și 981 la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție, contribuind la gestionarea eficientă, coordonată și colaborativă a situațiilor de pericol din întreaga țară și la salvarea de vieți”, arată reprezentanții STS, duminică, într-un comunicat de presă.
Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe, în prezent procentul a scăzut sub 50.
”Sistemul 112 a țintit permanent noile tehnologii, standarde și practici tehnico-operaționale care ajută la salvarea de vieți, inclusiv utilizând metode avansate de localizare și devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgență din alte state europene”, adaugă aceștia.
În anul 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Diferența de 46,18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.
325