Grupul chinez de tehnologie Huawei a dezvăluit miercuri o nouă marcă de software pentru conducerea inteligentă, numită Qiankun, marcând cel mai recent impuls al său de a deveni un jucător important în industria vehiculelor electrice, transmite Reuters.
Noul brand Qiankun, care simbolizează o combinaţie între cer şi Munţii Kunlun, intenţionează să ofere sisteme de conducere autonomă care implică şasiul de conducere, sunetul şi scaunul şoferului, a declarat Jin Yuzhi, CEO al unităţii de afaceri Intelligent Automotive Solution (IAS) a Huawei, în timpul unei eveniment organizat înaintea Salonului auto de la Beijing.
”2024 va fi primul an pentru comercializarea în masă a conducerii inteligente, iar numărul cumulat al maşinilor în circulaţie echipate cu sistemul de conducere autonomă Huawei va depăşi 500.000 până la sfârşitul anului”, a spus Jin.
De asemenea, el se aşteaptă ca într-un an să ajungă pe piaţă mai mult de 10 modele de maşini care adoptă sistemul Qiankun de la Huawei.
Conglomeratul tehnologic din Shenzhen şi-a lansat unitatea de maşini inteligente în 2019, cu scopul de a putea deveni echivalentul furnizorului german de automobile Bosch din era vehiculelor electrice inteligente şi de a furniza software şi componente partenerilor.
Huawei a declarat în noiembrie că unitatea va fi transformată într-o nouă companie, care va primi tehnologiile şi resursele de bază ale unităţii şi va lua investiţii de la parteneri precum producătorul auto Changan Auto.
De asemenea, a dezvăluit până acum şapte modele de vehicule electrice, în parteneriat cu producătorii auto chinezi, şi acestea se vând bine, a spus Jin.
Acestea includ trei modele marca Aito în parteneriat cu Seres, sedanul Luxeed S7 dezvoltat împreună cu Chery, două modele cu Avatr, companie susţinută de Changan Auto, şi unul cu Arcfox, deţinută de Beijing Automotive Group (BAIC).
Huawei a dezvăluit marţi şi sedanul S9, primul model sub marca premium Stelato, pe care l-a lansat cu BAIC.
Diversificarea activităţilor sale pe segmentul vehiculelor electrice vine pe fondul unui război din ce în ce mai intens al preţurilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, care se confruntă cu încetinirea ritmului vânzărilor şi cu aprofundarea preocupărilor legate de supracapacitate, deoarece peste 40 de mărci concurează pentru atenţia consumatorilor.
La începutul acestei luni, Aito, susţinută de Huawei, a oferit reduceri de până la 20.000 de yuani (2.760 USD) la noile sale SUV-uri M7, până la sfârşitul lunii aprilie.
394