Peste 1,3 milioane de numere de telefon au fost transferate, în 2024, între operatorii de telecomunicaţii din România. Acest lucru confirmă importanţa portabilităţii pentru clienţii care vor să îşi schimbe furnizorul, dar să îşi păstreze numărul, transmite, marţi, un comunicat emis de ANCOM.
Unde au ales românii să se porteze. Peste 1,3 milioane de numere portate în 2024 între operatorii de telecomunicaţii
De la începutul serviciului de portabilitate, în 2008, au fost transferate mai mult de 12,6 milioane de numere.
Anul trecut, 1.360.111 numere au trecut de la un operator la altul, dintre care 94% (adică 1.282.509) au fost numere mobile, iar restul au fost numere fixe. În medie, în fiecare lună din 2024, s-au realizat aproape 113.343 de portări, iar în luna ianuarie au fost cele mai multe, aproape 140.000.
Datele ANCOM arată că majoritatea celor care şi-au portat numărul de mobil sunt persoane fizice, 88% dintre portări fiind efectuate de acestea. Pe de altă parte, 75% dintre numerele fixe portate au fost solicitate de firme. În total, 36 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă au participat la procesul de portare.
Anul trecut, 1.282.509 numere de telefonie mobilă au fost portate. Cei mai mulţi au ales să se mute la Digi România, care a primit 726.428 de numere. Vodafone a preluat 284.193, urmat de Orange cu 192.444 şi Telekom România cu 79.427 de numere. Dintre numerele portate, 58% (741.566) erau pe bază de abonament.
Pe partea de telefonie fixă, 77.602 numere au fost portate anul trecut. Cele mai multe dintre acestea au fost transferate la Vodafone (21.196), Colt Technology Services (18.460) şi Digi România (18.170). De asemenea, 28.002 dintre aceste numere au fost independente de locaţie, cu acces gratuit sau tarif special, ceea ce arată că, deşi telefonia fixă pierde teren în faţa mobilei, utilizatorii continuă să opteze pentru servicii esenţiale.
În 2024, ANCOM a înregistrat 746 de petiţii legate de portarea numerelor, multe dintre acestea referindu-se la anularea proceselor de portare, în urma ofertelor primite de la operatorii la care utilizatorii doreau să renunţe. Autoritatea subliniază importanţa unui proces de portare clar şi transparent, astfel încât utilizatorii să poată alege în mod liber, conform dorinţelor lor.
32