Telefoanele pliabile nu îi conving pe europeni, vor fi produse de nișă

Posted by
Share Button

Vânzările de smartphone-uri pliabile din Europa au crescut cu 4% în primele trei luni ale anului, reprezentând doar 1,5% din vânzările totale de smartphone-uri din regiune, ilustrând în continuare faptul că dispozitivele pliabile sunt un segment de nișă, arată datele Counterpoint Research.

„Pentru un segment emergent care se presupune că se află în stadiul inițial de creștere, o creștere anuală de 4% este un semn îngrijorător. În ciuda întregii atenții pe care o primesc noile dispozitive pliabile, acestea sunt încă prea scumpe pentru a atrage publicul larg. În plus, majoritatea consumatorilor nu sunt încă siguri la ce folosește un telefon pliabil și mulți sunt încă îngrijorați cu privire la durabilitatea și longevitatea dispozitivelor”, spune Jan Stryjak, director asociat al Counterpoint Research.

Cu toate acestea, concurența a crescut semnificativ în ultimul an. În timp ce Samsung a rămas liderul clar în T1 2025, alți furnizori au crescut considerabil. Motorola a depășit Honor și a devenit al doilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri pliabile din Europa în perioada analizată, în mare parte datorită telefoanelor sale cu clapetă Razr 50, mai accesibile. Google, Xiaomi și Tecno au înregistrat, de asemenea, o creștere robustă pe parcursul anului în urma lansării unor dispozitive impresionante, unele dintre ele și la prețuri mai atractive.

Topul vânzărilor

Samsung rămâne lider de piață, cu o cotă de 41%, însă poziția să începe să fie atacată de concurență, după ce vânzările s-au diminuat cu 4% în primul trimestru.

Motorola avansează și ocupă locul al doilea cu 15% din piață (avea 10% în T1 2024), o creștere de 58% a livrărilor, în timp ce pe locul 3 se află Honor, cu cotă 10% (18% în anul anterior și un minus 23% la livrări).

De departe cele mai mari avansuri ale vânzărilor în primele trei luni ale anului le-au avut Google (+265%) și Tecno (+336%), care dețin fiecare câte 8% din piață, la egalitate cu Xiaomi, abia intrată în top.

Pe locul 7 se află oppo, cu o cotă de 4%, în coborâre față de primele trei luni din 2024, după ce vânzările sale de telefoane pliabile s-au diminuat cu 63%.

Stryjak a adăugat: „Piața europeană a dispozitivelor pliabile se schimbă. Samsung a dominat pentru o lungă perioadă de timp cu dispozitive care nu păreau să se schimbe prea mult de la an la an, dar alți furnizori au lansat unele modele fantastice, de exemplu Honor Magic V3, Motorola Razr 50, Google Pixel 9 Fold și chiar Tecno Phantom V Fold 2. Aceste dispozitive aduc lupta cu Samsung în Europa. Creșterea concurenței este întotdeauna un lucru bun, stimulează inovația și împinge prețurile în jos. Iar Samsung a luat notă, tachinând lansarea unei variante Ultra a viitoarei sale serii Galaxy Fold7. Sperăm că acest lucru va da segmentului impulsul de care are nevoie.”

35
Share Button

Leave a Reply