Marea majoritate a consumatorilor (93%) preferă autentificarea biometrică în locul celei printr-o parolă atunci când accesează servicii financiare de pe dispozitive mobile, conform unui studiu realizat recent de Mastercard şi Universitatea din Oxford.
Folosirea securităţii biometrice (printre care amprenta digitală sau scanarea irisului) este o metodă mult mai sigură, care elimină dezavantajul de a memora o parolă. Cu toate acestea, în timp ce 92% dintre profesioniştii din domeniul bancar vor să adopte tehnologia biometrică, punerea ei în practică întârzie şi numai 36% dintre directorii executivi din domeniu consideră că au experienţa necesară în livrarea unor astfel de tehnologii, se arată într-un comunicat Mastercard.
Pentru a veni în întâmpinarea acestei provocări, Mastercard şi Departamentul de Ştiinţe Informatice al Universităţii din Oxford şi-au unit forţele în explorarea acestei tehnologii care avansează foarte repede şi a dezvoltării unor direcţii de lucru care să vină în sprijinul băncilor, astfel încât acestea să înţeleagă rolul tehnologiei biometrice. În acest sens, a fost lansat studiul „Tehnologia biometrică în serviciile financiare: ghid în cinci puncte”.
Ajay Bhalla, preşedinte Global Enterprise Risk & Security al Mastercard, a comentat apariţia studiului, spunând: „Tehnologia biometrică, inclusă în aria mai vastă a serviciilor financiare concentrate pe client, le oferă oamenilor puterea să aibă acces instant la informaţiile lor financiare sau să efectueze o plată. Biometria conduce în topul tendinţelor către un viitor eliberat de parole, în care identitatea digitală va fi doar despre cine suntem, nu despre ce ne putem aduce aminte”.
Mastercard Identity Check Mobile, serviciu acum disponibil la nivel global, accelerează substanţial experienţele de plată, sporind în acelaşi timp şi siguranţa acestora. Posesorii de carduri îşi verifică identitatea prin folosirea scanării amprentei digitale pe telefoanele mobile sau prin tehnologia de recunoaştere facială prin auto-fotografiere sau „selfie”.
Având în vedere faptul că vânzările globale de smartphone-uri sunt aşteptate să crească cu 400 de miliarde de dolari în anul următor, oamenii de pe întreg mapamondul vor avea acces la tehnologia care să facă posibilă plata biometrică. Prin intermediul unor iniţiative precum colaborarea cu Universitatea din Oxford, Mastercard îşi accelerează propriul rol de inovator şi de companie responsabilă cu propagarea soluţiilor de plată biometrice pe telefon în domeniul serviciilor financiare.
Potrivit studiului efectuat de Mastercard şi Universitatea din Oxford, cei cinci factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice în serviciile financiare sunt: performanţa – combinarea unui algoritm cu o rată scăzută de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identităţii; utilizarea – dezvoltarea unei experienţe de plată care să ofere încredere şi siguranţă, rămânând în acelaşi timp atractivă chiar şi pentru utilizatorii reticenţi la inovaţii tehnologice; interoperabilitatea – asiguraţi-vă că soluţiile tehnologice vor putea fi operabile şi de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor); securitatea – reduceţi la minimum riscurile, asigurându-vă că datele biometrice nu pot fi decriptate şi că ele nu părăsesc dispozitivul utilizatorului şi confidenţialitatea – folosiţi tehnologii de ultimă oră pentru a oferi confidenţialitate şi anonimitate chiar şi în cazul unor tehnologii de autentificare.
548