Tehnologia 5G ar putea aduce venituri cumulate de 31 de trilioane de dolari, în industria IT&C, pe segmentul consum, până în anul 2030, potrivit estimărilor Ericsson.
În România peste 25% dintre utilizatorii de smartphone-uri susţin ca iau în considerare trecerea la un dispozitiv compatibil 5G în următoarele luni.
"Tehnologia 5G ar putea aduce venituri cumulate de 31 de trilioane de dolari, în industria IT&C, pe segmentul consum, potrivit estimărilor Ericsson. Câştigurile furnizorilor de servicii de comunicaţii sunt estimate la 3,7 trilioane de dolari din total, iar cifra ar putea creşte pe măsură ce vor apărea noi oportunităţi pentru dezvoltarea de servicii digitale conexe", arată compania.
Conform celui mai recent raport ConsumerLab, din cadrul Ericsson, referitor la potenţialul tehnologiei 5G, furnizorii de servicii de comunicaţii ar putea genera venituri de până la 131 de miliarde de dolari, până în 2030, numai din furnizarea de servicii digitale. O cotă de aproximativ 40% din aceste venituri (estimate) este atribuită vânzărilor de echipamente video, aplicaţii de realitate augmentată (AR) şi realitate virtuală (VR) şi dispozitive de cloud gaming, prin intermediul reţelelor 5G.
Conform raportului, până în 2030, realitatea augmentată ar urma să genereze peste jumătate din vânzările de echipamente şi dispozitive pentru astfel de aplicaţii – începând cu zona de gaming şi extinzându-se până la alte arii, precum educaţia, cumpărăturile şi productivitatea.
Raportul analizează şi impactul virusului COVID-19, subliniind modul în care pandemia a afectat decizia publicului de a plăti în plus pentru abonamentele de servicii 5G.
"La începutul anului 2019, în medie, clienţii finali erau dispuşi să plătească cu 20% mai mult pentru serviciile 5G, iar spre finalul anului, procentul scăzuse la 10%. Cu toate acestea, unul din trei, din rândul utilizatorilor timpurii de la nivel global, sunt încă dispuşi să plătească cu 20% în plus, ceea ce potrivit raportului, ar putea contribui la redresarea economică", precizează compania.
În cadrul celor 17 pieţe din raportul Ericsson (Australia, Belgia, China, Franţa, Finlanda, Germania, Ireland, Italia, România, Coreea de Sud, Suedia, Elveţia, UK, SUA, UAE, Qatar şi Regatul Unit al Arabiei Saudite) 25% dintre consumatori spun că este foarte probabil să treacă la un smartphone 5G în următoarea perioadă. Dintre aceştia, 16% nu îşi planificaseră acest upgrade, dar acum iau în considerare acest aspect. În România peste 25% dintre utilizatorii de smartphone-uri susţin ca iau în considerare trecerea la un aparat compatibil 5G în următoarele trei până la şase luni.
Totodată, raportul mai indică faptul că, încurajând adoptarea tehnologiei 5G în rândul consumatorilor, furnizorii de servicii de comunicaţii ar putea înregistra o creştere de 34% la nivelul venitului mediu pe utilizator (ARPU), până în 2030. Ca urmare, rata de creştere anuală compusă (CAGR) a veniturilor din vânzări ar urma să crească cu 2,7%, comparativ cu o creştere stabilă a veniturilor de 0,03%.
“Este pentru prima dată când Ericsson publică o proiecţie a veniturilor pentru segmentul din piaţa 5G dedicat consumatorilor, care rămâne principala direcţie de business a furnizorilor de servicii de comunicaţii. În cercetarea noastră, am evidenţiat importanţa realizării studiilor de caz, aspecte privind tarifele şi acoperirea serviciilor 5G, precum şi importanţa parteneriatelor în acest ecosistem, cu scopul de a debloca adevăratul potenţial al acestei pieţe. Este limpede că tehnologia 5G le va aduce furnizorilor de servicii de comunicaţii oportunităţi enorme în ceea ce priveşte segmentul consumatorilor finali, în următoarea decadă. Cum această călătorie a început deja, furnizorii care vor accelera acest proces vor fi, cel mai probabil, şi marii câştigători”, afirmă Jasmeet Singh Sethi, director ConsumerLab, Ericsson Research.
Raportul pune accent şi pe modul în care tehnologiile de tip edge computing sau network slicing vor ajuta furnizorii de servicii să îşi menţină nivelurile veniturilor pe segmentul consumatorilor finali, din piaţa 5G. Acest lucru ar putea fi realizat prin intermediul serviciilor digitale de bază, precum cloud gaming şi aplicaţiile de realitate augmentată, sau din serviciile digitale adiacente, precum soluţii pentru vehicule conectate sau alte măsuri de siguranţă.
În mai 2019, ConsumerLab, din cadrul Ericsson, a dat publicităţii un raport privind interesul consumatorilor pentru mai bine de 30 de scenarii de utilizare şi disponibilitatea lor de a plăti pentru ele. Noul raport 5G Consumer Potential construieşte noi previziuni de business pornind de la rezultatele respective, atât pentru furnizorii de servicii, cât şi pentru cel mai mare ecosistem ICT.
602