Producătorul coreean LG îşi reorganizează divizia de smartphone-uri, reorganizare ce include externalizarea producţiei pentru anumite modele.
LG a anunţat un plan de reorganizare a diviziei de smartphone-uri, care se află pe pierdere deja de 22 de trimestre.
Astfel, modelele din gama de mijloc şi cea inferioară vor fi externalizate - vor fi produse de o altă companie, pe baza specificaţiilor cerute de LG, iar producătorul coreean le va vinde sub propriul brand.
În acelaşi timp, sunt scoase din schemă mai multe poziţii de cercetare şi dezvoltare care aveau în vedere gamele de smartphone-uri ce vor fi externalizate.
LG încearcă să se concentreze mai bine pe flagship-uri şi speră că această strategie îi va readuce divizia de telefoane pe profit după mai bine de 7 ani de pierderi consecutive.
În 2013 a fost ultima oară când LG se afla în topul producătorilor de smartphone-uri, pe poziţia a treia, după Samsung şi Apple. De atunci, a fost devansată rând pe rând de producătorii chinezi, care s-au dovedit mult mai competitivi.
O altă problemă pe care LG trebuie să o rezolve este cea a marketing-ului. Brandul şi telefoanele sale nu sunt nici pe departe la fel de vizibile în piaţă precum cele chinezeşti, cu atât mai puţin precum Apple şi Samsung.
570