Google, divizie a grupului Alphabet, Microsoft şi alţi giganţi ai tehnologiei trebuie să ofere mai multă transparenţă referitoare la modul în care ierarhizează rezultatele căutărilor, potrivit noilor recomandări ale Comisiei Europene publicate luni, transmite Reuters.
Recomandările, care au intrat în vigoare imediat, vor fi urmate săptămâna viitoare de publicarea unui proiect de reguli care ar putea impune în cele din urmă restricţii suplimentare sectorului tehnologic.
Companiile mai mici s-au plâns de mult de practicile arbitrare şi opace pe care le folosesc giganţii din sectorul tehnologiei care afectează modul în care produsele şi serviciile lor sunt ierarhizate în rezultatele căutărilor, mai ales atunci când asta înseamnă că sunt plasate cu mult sub companiile mai mari.
Practicile de căutare online ale Google i-au adus amenzi totale de peste 8 miliarde de euro (9,71 miliarde de dolari) în perioada 2017-19, de la autorităţile de reglementare antitrust din UE care au constatat că şi-a favorizat în mod nedrept propriile produse în dezavantajul concurenţilor.
Comisia a declarat că recomandările impun platformelor online să identifice parametrii algoritmici care determină ierarhia şi să le comunice companiilor.
”Aceste recomandări stabilesc standardul pentru transparenţa algoritmului ierarhiei şi vor creşte echitatea în economia platformelor online, ceea ce va susţine inovaţia şi bunăstarea pentru milioane de europeni”, a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, într-un comunicat.
Vestager va prezenta, pe 15 decembrie, proiectul de reguli pentru giganţii tehnologicei, stabilind o listă cu ceea ce pot şi ceea ce nu pot face aceştia şi crescând responsabilitatea lor de a elimina conţinutul ilegal şi dăunător de pe platformele lor, cu amenzi şi alte sancţiuni, pentru a încuraja complianţa.
550