În ciuda pandemiei, oamenii au continuat să fie din ce în ce mai interesaţi de ceasuri inteligente, căşti, brăţări şi celelalte produse care compun categoria wearables.
După o creştere de 27,7% în T4, când au fost vândute 153,5 milioane de unităţi, piaţa accesoriilor purtabile a ajuns la 444,7 milioane de unităţi livrate pe tot parcursul anului trecut, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 28,4%.
IDC, care a ajuns la aceste cifre, are o explicaţie interesantă pentru creşterea pieţei ce presupune mişcarea oamenilor, în perioada pandemiei, când deplasările au fost limitate - oamenii au cheltui pe wearables parte a banilor rămaşi din bugetul alocat vacanţelor în care nu au mai fost.
Dispozitivele audio compun cea mai mare parte a acestei pieţei, din care deţin 64,2%, urmate de ceasuri, cu 24,1% şi brăţările inteligente, cu 11,5%.
Liderul detaşat pe anul trecut a fost Apple, care livrat 151,4 milioane de unităţi şi a acaparat 34,1% din piaţă, în creştere anuală cu 35,9%.
Xiaomi, aflat pe locul doi, are 11,4%, în creştere cu 21,7%, după ce a livrat 50,7 milioane de unităţi.
Urmează Huawei, cu 9,8% din piaţă, în creştere cu 50,7% după ce a livrat 43,5 milioane de unităţi. Samsung deţine locul patru, cu 9% din piaţă. Producătorul coreean a crescut cu 27,3% după ce a livrat 40 de milioane de unităţi pe întreg anul trecut.
Singurul pierzător din top cinci este Fitbit, căruia nu pare să-i fi priit achiziţionarea de Google. Fitbit mai are doar 2,9% din piaţă, în scădere cu 18,8%, după ce a livrat 12,9 milioane de unităţi în 2020.
615