Viitorul maşinilor, sănătăţii, mâncării sau nemuririi sunt subiectele de care oamenii sunt interesaţi cel mai mult, reiese dintr-o analiză prezentată prin platforma online a Kaspersky, Safer Tomorrow.
Conform companiei, de la lansarea sa la începutul lunii februarie, platforma, alimentată de o reţea neurală predictivă, care oferă răspunsuri pe subiecte semnificative legate de viitor, a primit peste 7.000 de cereri de la utilizatori din întreaga lume.
O analiză a interogărilor a arătat că subiectele legate de maşini au fost cele mai populare printre utilizatori, inclusiv întrebări precum: "Cum vor fi maşinile în viitor?" sau altele mai specifice, cum ar fi "Vom avea maşini personalizate construite cu ajutorul imprimantelor 3D?" şi "Când vom avea maşini zburătoare?".
Totodată, întrebările despre alimente au fost diverse. Astfel, în timp ce unele persoane întrebau "Va fi mâncarea mai sănătoasă în viitor?", un utilizator s-a întrebat: "Vor înceta vreodată pisicile să mai fure mâncare?".
Pe domeniul sănătăţii, curiozităţile utilizatorilor platformei Safer Tommorow au variat de la "Va rămâne cancerul o boală letală în viitor?" la "Când vom putea vindeca toate bolile?". De asemenea, mulţi oameni şi-au dorit să afle răspunsuri cu privire la nemurire, întrebându-se dacă "Oamenii vor fi vreodată nemuritori?" sau "Când ne vom putea transfera capacitatea creierului pe un computer ca să obţinem nemurirea digitală?".
Alte întrebări populare pe care oamenii le-au adresat prin intermediul reţelei au făcut referire la viitorul banilor, al inteligenţei artificiale, al locurilor de muncă şi ecologiei.
În acelaşi timp, au fost persoane care au folosit platforma pentru a obţine răspunsuri legate de probleme personale, cum ar fi: "Când voi găsi dragostea?" şi "Cât voi trăi?", iar o serie de oameni au întrebat despre semnificaţia 42 - "Răspunsul la întrebarea finală despre viaţă, Univers şi tot ce ne înconjoară" din seria The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, scrisă de Douglas Adams.
Kaspersky susţine că a creat proiectul Safer Tomorrow pentru a creşte gradul de conştientizare cu privire la traiectoriile posibile de dezvoltare a societăţii şi tehnologiei. Compania globală de securitate cibernetică consideră că progresul tehnologic oferă omenirii posibilităţi infinite, dar şi faptul că, în contextul în care oamenii sunt mai expuşi mai mult la informaţiile existente despre viitor, aceştia vor fi mai pregătiţi pentru oportunităţile viitoare.
Reţeaua neurală, special dezvoltată pentru platformă de o sucursală a agenţiei globale de publicitate BBDO, utilizează cele mai noi arhitecturi şi tehnici de învăţare automată. Algoritmul său a fost instruit pentru a analiza cererile şi pentru a furniza predicţii pe baza datelor colectate din sute de mii de surse conexe. Aceste referinţe includ cărţi şi reviste SF, publicaţii şi bloguri.
Platforma utilizează informaţii din Earth 2050 - proiectul interactiv premiat al Kaspersky, care oferă o imagine futuristă a modului în care va arăta lumea peste 30 de ani. Reprezentanţii companiei precizează că oricine poate adresa reţelei neurale o întrebare despre viitor şi poate obţine un răspuns instant la www.safertomorrow.online.
635