Conform studiului Riscuri de securitate IT în companii 2016, realizat de Kaspersky Lab, costul unui atac de tip cryptomalware suportat de o companie mică sau mijlocie, a fost, în medie, de până la 99.000 de dolari, pe parcursul anului trecut.
Chiar dacă infractorii cibernetici nu garantează înapoierea datelor, 34% dintre antreprenori recunosc că au plătit celor care i-au șantajat.
Pagubele totale cauzate de atacurile crytpomalware rezultă din mai mulți factori, printre care:
- suspendarea parțială sau completă a activităților companiei (procese interne, tranzacții financiare etc.);
- pierderea unor date valoroase (financiare sau informații despre anumite proiecte, baze de date despre clienți sau parteneri etc.);
- riscuri reputaționale.
Pagubele totale pot fi împărțite în două categorii: răscumpărarea și pierderile colaterale. Pagubele totale sunt, în mare, influențate de deficiențele apărute în activitatea de prevenție, din partea personalului IT (sisteme administrate defectuos, backup-uri învechite sau inexistente, parole slabe, software care nu este actualizat cu regularitate etc.). Potrivit cercetării Riscuri de securitate IT în companii 2016, peste 30% dintre reprezentanții companiilor mici și mijlocii au spus că au pierdut cantități importante de date din cauza unui program cryptomalware.
«După cum vedem, aproape o treime dintre IMM-uri încă mai consideră că achitarea răscumpărării este cea mai avantajoasă metodă, din punct de vedere financiar, de a-și recupera datele. Însă realitatea este că pagubele totale pentru companii sunt mult mai mari și, în plus, nu au nicio garanție că își vor recupera datele respective. Pentru că infractorii cibernetici fac eforturi tot mai mari de a scoate bani din folosirea programelor cryptomalware, companiile mici și mijlocii ar trebui să ia măsuri de precauție, astfel încât să diminueze riscul de a fi încă una dintre victime. Noi le recomandăm IMM-urilor să folosească soluții create special pentru această categorie, astfel încât să se protejeze de amenințările cibernetice», spune Vladimir Zapolyansky, Head of SMB Marketing la Kaspersky Lab.
Într-un mediu în care amenințările cibernetice cresc rapid, IMM-urile pot alege soluții de protecție cum sunt cele din portofoliul Kaspersky Endpoint Security for Business.
584