Utilizatorii de internet din România au tendinţa de a petrece mai mult timp vizionând conţinut video online în perioadele mai reci din an (lunile noiembrie şi ianuarie) şi mai puţin în lunile mai calde (mai şi iulie), reiese din concluziile unui studiu referitor la tendinţele de consum online, publicat luni.
Acelaşi model se aplică pentru achiziţionarea de electronice online, cum ar fi: aparatele electrocasnice, smartphone-urile şi licenţele de software, precum şi pentru jocurile pentru PC/console şi jocurile de societate.
Potrivit sursei citate, achiziţionarea online de produse alimentare şi haine are o incidenţă mai mare în lunile mai reci şi mai mică în lunile mai calde. La fel şi în cazul băuturilor alcoolice şi al ţigărilor, dar şi pentru produsele cosmetice, parfumuri şi îmbrăcăminte.
"În valul anterior al studiului, s-a constatat o scădere semnificativă a incidenţei de utilizare a Facebook pentru prima dată în istoria studiului. În acest nou val, această tendinţă a rămas la aceeaşi valoare, mai scăzută, ca şi înainte, indicând astfel o clară tendinţă descendentă care ar putea fi primul semn al detronării celei mai utilizate reţele sociale din lume", notează realizatorii studiului.
Conform cercetării Exact Business Solutions, respondenţii folosesc, în medie, 3,9 aplicaţii pe zi, comparativ cu rezultatele din studiul anterior în care utilizau 2,5 aplicaţii, cu toate că timpul mediu petrecut pe fiecare aplicaţie a scăzut de la 1,9 ore la 1,6 ore.
"Aceasta poate indica faptul că multitasking-ul în social media scurtează atenţia noastră. În timp ce utilizatorii petrec mai puţin timp pe fiecare aplicaţie, ei tind să folosească mai multe aplicaţii în acelaşi timp, ceea ce poate duce la o experienţă de utilizare fragmentată şi la o scădere a concentrării pe orice aplicaţie în parte", se menţionează în studiu.
Al 13-lea studiu "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor" a fost realizat, în luna ianuarie 2023, pe un eşantion de 1.063 de respondenţi selectaţi din panelul Exact Business Solutions, care conţine 40.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.
Studiul are ca scop să dezvăluie tendinţele de consum online ale utilizatorilor de Internet cu vârste între 18 şi 65 de ani din mediul urban şi rural.
383