Pentru 19,7% dintre companiile din Uniunea Europeană cu cel puţin 10 angajaţi, vânzările online au fost responsabile pentru cel puţin 1% din cifra lor de afaceri totală anul trecut, cu 0,7 puncte procentuale mai mult decât în 2020, arată datele publicate marţi de Eurostat.
În rândul statelor membre, Suedia este pe primul loc când vine vorba de ponderea companiilor cu vânzări online, în condiţiile în care 36,6% din companiile suedeze realizează cel puţin 1% din cifra lor de afaceri din vânzări online. Pe locurile următoare se situează Danemarca (35,6%) şi Irlanda (35,2%). La polul opus, cea mai mică pondere a companiilor cu vânzări online se înregistrează în Luxemburg (8,6%) şi România (10,5%).
În 2021 comparativ cu 2020, cele mai importante creşteri ale companiilor cu vânzări online au fost înregistrate în Finlanda (4,2 puncte procentuale până la 27,7%), Spania (3,7 puncte procentuale până la 29,5%) şi Malta (3,3 puncte procentuale până la 30%). O diminuare semnificativă a ponderii companiilor cu vânzări online a fost înregistrată în Danemarca (minus 2,7 puncte procentuale până la 35,6) şi în Grecia şi Belgia (în ambele cazuri fiind vorba de un declin de 2,3 puncte procentuale).
Datele Eurostat mai arată că, în 2021, 16,8% din companiile din UE au derulat vânzări electronice utilizând numai website-uri sau aplicaţii, 3,4% au utilizat numai vânzările de tip EDI (-Transferul electronic de date- nr.) şi alte 2,6% au utilizat ambele tipuri.
Vânzările web au fost modalitatea principală de derulare a vânzărilor electronice în toate statele membre UE în 2021. Procentul de companii care au primit comenzi electronice numai via website-uri sau aplicaţii a variat între 31,6% în Lituania şi 8,1% în România.
351