Grupul celor şapte ţări industriale va conveni luni un cod de conduită pentru companiile care dezvoltă sisteme avansate de inteligenţă artificială, arată un document al G7, în timp ce guvernele încearcă să atenueze riscurile şi potenţiala utilizare greşită a tehnologiei, transmite Reuters.
Codul de conduită voluntar va stabili un reper pentru modul în care ţările majore guvernează AI, pe fondul preocupărilor legate de confidenţialitate şi riscurilor de securitate, arată documentul văzut de Reuters.
Liderii economiilor Grupului celor Şapte (G7), format din Canada, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie şi Statele Unite, precum şi Uniunea Europeană, au demarat procesul în mai, la un forum ministerial numit "Hiroshima AI process".
Codul în 11 puncte ”îşi propune să promoveze o AI sigură, sigură şi de încredere în întreaga lume şi va oferi îndrumări voluntare pentru acţiunile organizaţiilor care dezvoltă cele mai avansate sisteme AI, inclusiv cele mai avansate modele de bază şi sisteme AI generative”, se arată în documentul G7.
”Este menit să ajute la valorificarea beneficiilor şi la abordarea riscurilor şi provocărilor aduse de aceste tehnologii”, potrivit textului.
Codul îndeamnă companiile să ia măsurile adecvate pentru a identifica, evalua şi atenua riscurile de-a lungul ciclului de viaţă AI, precum şi pentru a aborda incidentele şi modelele de utilizare abuzivă, după ce produsele AI au fost introduse pe piaţă. Companiile ar trebui să publice rapoarte publice despre capabilităţile, limitările şi utilizarea greşită a sistemelor AI şi, de asemenea, să investească în controale de securitate solide.
UE s-a aflat în fruntea reglementării tehnologiei emergente cu legea sa puternică pentru AI, în timp ce Japonia, Statele Unite şi ţările din Asia de Sud-Est au adoptat o abordare mai neinvazivă decât blocul, pentru a stimula creşterea economică.
Comisarul pentru sectorul digital al Comisiei Europene, Vera Jourova, vorbind la un forum despre guvernanţa internetului de la Kyoto, Japonia, la începutul acestei luni, a declarat că un cod de conduită este o bază solidă pentru a asigura siguranţa şi că va acţiona ca o punte până când reglementările vor fi în vigoare.
278