Apple iPhone 15 a fost cel mai bine vândut model la nivel mondial

Posted by
Share Button

iPhone 15 de la Apple a fost cel mai bine vândut smartphone la nivel global în 2024, potrivit analizei Counterpoint Research. Apple și Samsung au continuat să domine lista celor mai bine vândute 10 smartphone-uri, iar Samsung a reușit să își asigure patru locuri pe listă, față de trei în 2023.

„Modelul de bază iPhone 15 al Apple a dominat lista celor mai bine vândute smartphone-uri în 2024, SUA și China reprezentând aproape jumătate din vânzările sale globale. iPhone 15 Pro Max și iPhone 15 Pro au urmat iPhone 15 ca al doilea și, respectiv, al treilea cel mai bine vândut smartphone. Preferința consumatorilor pentru variantele Pro a crescut semnificativ, modelele Pro reprezentând pentru prima dată mai mult de jumătate din totalul vânzărilor anuale de iPhone. Planurile de finanțare atractive și ofertele de trade-in pentru iPhone-uri au contribuit la tendința de premiumizare și au făcut iPhone-ul mai accesibil pentru un public mai larg, în special pe piețele emergente. Această tendință a făcut ca tot mai mulți consumatori să opteze pentru cel mai recent iPhone, ajutând Apple să intre pentru prima dată pe lista T4 2024 a celor mai importante cinci mărci de smartphone-uri din India”, a comentat performanța Apple, analistul senior Karn Chauhan.

„Samsung Galaxy S24 Ultra este primul smartphone din seria Galaxy S care intră în Top 10 anual, din 2018. Creșterea poate fi atribuită faptului că este primul smartphone cu capabilități GenAI, generând un interes semnificativ din partea consumatorilor. Accentul pus de Samsung pe aceste caracteristici inovatoare a dus la o performanță puternică pe piață și la un avantaj de „first-mover”. Funcții notabile precum chat/note assist, circle to search și live translation au câștigat tracțiune și au primit recenzii pozitive”, spune, la rândul său, analistul Harshit Rastogi.

În 2024, peste jumătate din vânzările seriei Galaxy S24 au provenit din SUA și Europa de Vest, o schimbare față de cota de vânzări de 60% a seriei Galaxy S23 în 2023. A existat, de asemenea, o creștere semnificativă pe piețele emergente, cum ar fi Orientul Mijlociu și Africa, reflectând strategia de extindere de succes a Samsung.

Seria Galaxy A15 a depășit performanțele predecesorului său, Galaxy A14, în 2024, urcând mai sus în clasament comparativ cu A14 în 2023. A15 a înregistrat vânzări puternice pe diferite piețe, America de Nord înregistrând cea mai mare creștere anuală. Unul din cinci telefoane din seria Galaxy A15 a fost vândut în regiune, datorită promoțiilor puternice și recenziilor pozitive ale consumatorilor. Reputația modelului A15 ca smartphone plin de funcții, dar prietenos cu bugetul, a consolidat și mai mult poziția Samsung.

Rezultatele pentru primele locuri din top sunt dublate și de Canalys, una dintre cele mai respectate firme care analizează piața de smartphone-uri la nivel global. În Top 3, Canalys plasează iPhone 15, iPhone 16 Pro Max și iPhone 15 Pro Max. Urmează în ordine: Samsung A15, iPhone 16 Pro, iPhone 15 Pro, iPhone 16, Samsung A15 5G, Samsung S24 Ultra și iPhone 13 care încheie topul.

Ce urmează în 2025

Pentru acest an, analiștii Counterpoint se așteaptă la o creștere a numărului de smartphone-uri compatibile cu GenAI, mai ales că în 2024, 5 telefoane din top 10 au avut astfel de capabilități.

„Furnizorii se confruntă cu un 2025 dificil, cu complexități tot mai mari atât la nivel global, cât și regional”, a adăugat Runar Bjørhovde de la Canalys. „Piețele emergente au fost motorul de creștere al industriei în 2024, dar creșterea a încetinit, deoarece unele piețe ating un punct de saturație. Găsirea echilibrului corect între performanța pe termen scurt, gestionarea stocurilor și investițiile pe termen lung va fi esențială pentru ca furnizorii să aibă succes pe aceste piețe. Fluctuațiile economice, potențialele taxe americane și cerințele de conformitate adaugă și mai multă imprevizibilitate dinamicii pieței. Cu toate acestea, oportunități precum tendințele de creștere a premiumizării, schema de subvenții din China continentală și modelele de finanțare în evoluție oferă furnizorilor potențial de creștere.

Acesta a mai spus ca în 2025, vânzătorii vor acorda prioritate creșterii prețului mediu de vânzare și a profitabilității pe toate segmentele, consolidându-și în același timp prezența pe piață prin portofolii de produse diversificate, marketing orientat către marcă și colaborări mai strânse cu canalele de distribuție.

”Capacitatea de a face față acestor provocări, valorificând în același timp oportunitățile emergente, va defini liderii următoarei etape de evoluție a industriei”, a conchis Runar Bjørhovde.

103
Share Button

Leave a Reply