BMW a devenit primul constructor auto care introduce un sistem combinat de realitate virtuală în dezvoltarea automobilelor, conceput în întregime prin utilizarea componentelor din industria de jocuri pe computer. Acesta oferă câteva avantaje semnificative faţă de sistemele VR care existau până în prezent şi este primul pas spre transformarea realităţii virtuale într-o componentă foarte reală pentru numeroase puncte de lucru ale dezvoltatorilor - totul într-un viitor nu foarte îndepărtat.
BMW a devenit primul constructor auto care introduce un sistem combinat de realitate virtuală în dezvoltarea automobilelor, conceput în întregime prin utilizarea componentelor din industria de jocuri pe computer. Acesta oferă câteva avantaje semnificative faţă de sistemele VR care existau până în prezent şi este primul pas spre transformarea realităţii virtuale într-o componentă foarte reală pentru numeroase puncte de lucru ale dezvoltatorilor - totul într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Adoptarea acestui sistem informatic face posibilă economisirea unui volum considerabil de timp şi efort, în special în primele faze ale dezvoltării. Anterior, investigaţiile VR puteau fi realizate pe instalaţiile specializate costisitoare. Prin încorporarea de soluţii de consumer electronics, dezvoltatorii câştigă un grad fără precedent de flexibilitate, pentru că orice modificare poate fi implementată şi testată foarte rapid. În plus, dezvoltatorii de pe mapamond vor putea lua parte la procesele de luate a deciziilor din propriul birou, fără a mai fi nevoie să călătorească foarte departe. Numai după ce schiţele de design au fost aprobate cu ajutorul ochelarilor VR, ele vor fi construite efectiv pentru testare ulterioară.
Încă din anii '90, BMW utilizează sistemele VR în procesele de dezvoltare. Acum, îşi reafirmă statutul de pionier prin implementarea sistematică a tehnologiilor dintr-un sector care anterior nu a fost punctul central al aplicaţiilor industriale. Din primăvara acestui an, componentele din industria jocurilor pe computer au permis inginerilor şi designerilor să pătrundă din ce în ce mai des în universurile virtuale care sunt din ce în ce mai realiste. Cele mai scurte cicluri de inovaţie consumer electronics au ca rezultat un domeniu de aplicare tot mai vast al funcţiilor, coroborat cu costuri mai scăzute. Astfel, aceasta permite ca mai multe funcţii ale automobilelor să fie transferate într-un model VR într-o manieră tot mai realistă. Mai mult, este posibil ca sistemul să fie scalat, cu efort minim, la mai multe puncte de lucru diferite ale dezvoltatorilor.
Acest lucru este ideal pentru strategia BMW, cu accentul său pe tehnologiile inovatoare şi digitalizare. Funcţiile automobilelor şi noile designuri de interior pot fi modelate rapid cu ajutorul experienţelor vizuale. Aceasta face posibilă simularea călătoriilor printr-un oraş în timp ce se testează modul în care arată imaginea de jur-împrejur a împrejurimilor sau dacă un monitor are vizibilitate slabă sau este incomod în funcţie de unghiul de vizualizare sau poziţia scaunului. În orice moment, inginerii de dezvoltare au impresia că stau într-un automobil real într-o situaţie reală de condus.
În urma unei evaluări efectuate pe parcursul anului 2015, BMW a optat pentru implementarea celor mai puternice soluţii disponibile în prezent. Datorită sprijinului oferit în timp util de producătorul de tehnologie mobilă HTC, numeroase kituri de dezvoltare HTC Vive au fost deja utilizate în proiectele-pilot cu începere din toamna anului 2015.
Componentele principale ale căştilor constau din două ecrane high-resolution şi un sistem de urmărire bazat pe laser care acoperă o suprafaţă de 5 metri x 5 metri în aplicaţia BMW. Elementele grafice sunt compuse de software-ul care în mod normal serveşte la producerea celor mai bune grafice pentru jocuri pe computer. Pentru aceasta, BMW utilizează Unreal Engine 4 de la Epic Games. Acesta permite redare stabilă de 90 de cadre pe secundă, în timp ce se obţine şi o calitate fotorealistă. Acest calcul este realizat prin utilizarea unor computere de jocuri high-end cu componente răcite cu apă şi suspuse unui overclock (inclusiv Intel Core i7 şi două carduri grafice Nvidia Titan X). Evoluţii ulterioare sunt aşteptate în ceea ce priveşte hardware-ul şi software-ul căştilor, iar acestea vor fi evaluate la interval regulate.
Totuşi, doar senzaţiile vizuale nu sunt suficiente. Din acest motiv, BMW foloseşte un ansamblu interior reutilizabil care, datorită utilizării prototipurilor rapide, îmbunătăţeşte suplimentar percepţia prin realizarea unei experienţe de realitate mixtă. Redarea acustică precisă şi stereoscopică, cum ar fi pentru sunetul caracteristic al motorului BMW, intensifică suplimentar experienţa captivantă. Aceasta, combinată cu modelul VR, permite experimentarea automobilului în medii diferite. Impresia complet realistă a automobilului, produsă prin această metodă, este unică deocamdată în industria auto.
Sistemul de urmărire HTC Vive Lighthouse care este utilizat inundă camera cu un câmp luminos invizibil care este urmărit de senzorii de pe casca VR şi de controlere. Laserele sistemului actualizează câmpul de urmărire la intervale de câteva milisecunde, permiţând astfel urmărirea cu ultraprecizie a fiecărei mişcări a corpului şi chiar fiecare modificare în direcţia de vizualizare. Datorită acurateţei supreme şi urmăririi stabile a sistemului, purtătorul se poate mişca în mediul virtual cu interferenţă zero - acest lucru este esenţial nu doar pentru crearea unei impresii spaţiale pe cât se poate de reală şi pentru maximizarea nivelului de imersiune, ci şi pentru a face posibilă obişnuirea cu setul VR. Sistemul global de realitate mixtă care a fost dezvoltat intern de BMW asigură interacţiune optimă între dispozitivele individuale şi componente, precum modelul VR, prototipurile rapide, căştile VR şi urmărire.
639