Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), împreună cu operatorii de telefonie, vor implementa „Sistem Alert”, un sistem prin care vor fi transmise mesaje de alertă abonaţilor pe telefonul mobil, anunţă Guvernul. Pe lângă implementarea sistemului de alertă va fi începută şi o campanie de informare publică şi pregătire a populaţiei pentru utilizarea acestui sistem.
Astăzi a avut loc la sediul Autorității Naționale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) prima întâlnire a grupului de lucru pentru dezvoltarea și implementarea „Sistem Alert”, un sistem prin care vor fi transmise mesaje de alertă pe telefonul mobil, în situații de risc major pentru populație. La întâlnirea grupului de lucru au participat reprezentanți ai Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), ai Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), ai Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), precum și ai operatorilor de telefonie mobilă.
Această primă discuție a avut scopul de a stabili condițiile optime pentru implementarea cât mai rapidă a sistemului.
Sistemul ce urmează a fi implementat va folosi tehnologia “cell broadcast messages”, care va permite transmiterea simultană a unui mesaj de alertă către toți utilizatorii de telefoane mobile aflați într-o anumită zonă a unei rețele de telefonie mobilă, după modelul sistemelor de alertă funcționale în alte state europene.
Mai multe detalii vor fi disponibile pe măsură ce grupul de lucru va stabili cerințele tehnice, calendarul implementării și responsabilitățile fiecărui participant la acest proiect.
Şi preşedintele Klaus Iohannis a cerut elaborarea de urgenţă a unui astfel de sistem, dar şi evaluarea modului în care s-au desfăşurat operaţiunile şi în care au comunicat instituţiile în cazul furtunilor de duminică seară.
572