Verizon este cea mai nouă companie care renunţă să mai cumpere publicitate pe Facebook şi Instagram din cauza felului în care cele două platforme de socializare gestionează dezinformarea şi postările inflamatorii.
Numărul companiilor care nu vor să-şi asocieze imaginea cu incitarea la ură şi ştirile false , două chestiuni pe care Facebook nu reuşeşte sau nu vrea să le gestioneze, creşte. Gigantul american Verizon se adaugă pe lista brandurile care vor întrerupe campaniile de publicitate derulate pe Facebook şi Instagram, pentru a determina compania americană să ia măsuri.
Verizon se alătură, astfel, unui boicot organizat de Anti-Defamation League la care au aderat pe parcursul ultimilor zile branduri precum Ben & Jerry, The North Face, Patagonia, REI, Upwork şi Magnolia Pictures.
Companiile care s-au alăturat boicotului vor întrerupe toate campaniile derulate pe Facebook şi Instagram pe întreaga lună iulie.
Verizon este cea mai mare companie care aderă la boicot de până acum. În ultima lună, Verizon a cumpărat publicitate în valoare de 2 milioane de dolari pe Facebook şi Instagram, fiind clasată pe locul 78 într-un top al companiilor care cumpără reclame de la Facebook.
Boicotul rezonează cu o campanie similară din 2017, când un număr important de branduri au oprit campaniile de pe YouTube din cauza moderării defectuoase a conţinutului, care afişa reclamele alături de filmări care îndemnau la ura. YouTube şi-a recunoscut atunci vina şi a luat măsuri.
Deocamdată, răspunsul Facebook este oarecum amuzant. Compania condusă de Mark Zuckerberg, care trăieşte din reclame, spune că nu va nu-şi va modifica politica la presiuni legate de publicitate.
588