Românii au experimentat, în 2019, viteze medii de download la nivel naţional de 148,95 Mbps pentru internetul fix, respectiv de 24,79 Mbps pentru internetul mobil, în creştere faţă de anii precedenţi, relevă statisticile oficiale privind calitatea serviciului de internet fix şi mobil din România elaborate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Potrivit datelor centralizate, anul trecut, viteza medie de download la nivel naţional pentru internetul fix a crescut cu 10% faţă de anul 2018, în timp ce viteza medie de upload a ajuns la 110,73 Mbps, în creştere cu 8%, de la an la an.
Vitezele medii de download pentru conexiunile de internet fix înregistrate la nivel de judeţ în cursul anului 2019 arată creşteri, comparativ cu anii 2018 şi 2017, cu variaţii între 106,38 Mbps (Covasna) şi 150,15 Mbps (Bucureşti). "Aceeaşi tendinţă de creştere se poate observa şi în cazul vitezelor de transfer de date realizate prin conexiunile de internet mobil, unde viteza medie de download variază în anul 2019 între 11,74 Mbps (Gorj) şi 36,2 Mbps (Suceava)", notează ANCOM.
În ceea ce priveşte Internetul mobil, rezultatele testelor efectuate de către utilizatori pe platforma Netograf.ro şi aplicaţia Netograf au indicat o viteză medie de download de 24,79 Mbps, respectiv o viteză medie de upload de 12,63 Mbps, la nivel naţional pe parcursul anului 2019, ambele în creştere cu aproximativ 8% faţă de anul 2018.
Statisticile cuprinse în Raportul ANCOM privind calitatea serviciului de acces la Internet în anul 2019 au fost realizate pe baza testelor din aplicaţia Netograf.ro. pe un număr de 275.969 teste valide efectuate prin intermediul celor trei tipuri de aplicaţii Netograf: web, aplicaţii pentru terminale fixe şi aplicaţii pentru terminale mobile (Android şi iOS).
Netograf este o platformă electronică concepută de arbitrul pieţei telecom pentru a le oferi utilizatorilor de internet din România un instrument independent, obiectiv şi gratuit pentru a verifica permanent calitatea serviciului de internet pe care îl plătesc.
Utilizatorii pot verifica în acest fel dacă serviciul de internet utilizat se ridică la calitatea prevăzută în ofertă şi în contractul încheiat. Totodată, aceştia au acces la statistici ale valorilor parametrilor de calitate, obţinute pe baza testelor realizate de alţi utilizatori ai Netograf.
Anul trecut, Autoritatea a îmbunătăţit aplicaţia web şi a completat capabilităţile Netograf cu aplicaţia desktop pentru terminale fixe şi aplicaţiile Android şi iOS pentru terminale mobile.
528