Apelurile de voce pot fi acum folosite în cadrul canalelor de Telegram, pentru un număr nelimitat de oameni.
După ce, în decembrie, Telegram lansa, în sfârşit, apelurile de voce, care deveneau atunci disponibile pentru discuţiile individuale şi grupuri, acum, serviciul de comunicare deţinut de Pavel Durov lansează apelurile de voce pentru canalele de discuţii.
Canalele de discuţii sunt o caracteristică definitorie a Telegram, care nu are corespondent în WhatsApp, Signal sau alte aplicaţii similare. La grupurile de discuţii pot participa un mare număr de utilizatori, organizaţi în jurul unui anumit subiect ori pasiuni.
În cazul canalelor, la apelurile de voce pot participa un număr nelimitat de utilizatori. Telegram spune că acestea pot fi folosite de canalele cu milioane de participanţi şi se pot adăuga, pe bază de invitaţie, utilizatori noi.
Apelurile audio pot fi şi înregistrate, dacă administratorii canalelor vor să folosească această facilitate. Înregistrările rămân disponibile în cadrul canalului şi pot fi ascultate, ulterior, de orice participant.
Pentru că discuţiile audio cu un mare număr de participanţi se pot rapid transforma într-un haos din care nimeni nu înţelege nimic, Telegram oferă posibilitatea activării microfonului doar pentru o parte a utilizatorilor, în vreme ce ceilalţi pot folosi funcţia “raise hand” (ridică mâna) pentru a cere dreptul de a vorbi fără a se suprapune cu altcineva. Administratorul este cel care decide când să dea cuvântul membrilor.
Administratorii canalelor publice pot invita membrii prin intermediul unor link-uri. Cei invitaţi, au acces automat la apelurile de voce din momentul în care intră în canalul de discuţii prin accesarea link-ului primit.
Un administrator poate crea link-uri de invitaţie diferite pentru utilizatorii care vor participa în calitate de vorbitori şi cei care vor fi acolo doar pentru a asculta.
Apelurile de voce sunt acum disponibile atât pentru Android, cât şi pentru iOS, cu menţiunea că utilizatorii smartphone-urilor cu Android pot configura gesturile realizate prin swipe.
546