Meta nu va mai produce difuzoarele Portal pentru consumatori, ci le va redirecţiona către zona de business, pentru că nu au avut succesul scontat şi vrea să reducă cheltuielile.
Meta va pune în aplicare o schimbare în strategia inspirată parcă de la Google - mutarea din zona de consumer pe zona de business a unui produs încununat de eşec.
Este cazul difuzoarelor Portal, care au fost afectate încă de la început de faima negativă a companiei americane - oamenii au considerat că au suficient Facebook pe telefon şi nu mai au nevoie şi de un de un difuzor care să le asculte conversaţiile.
Linia de difuzoare Portal a debutat în 2018, iar în 2021, conform IDC, Meta a livrat în jur de 800.000 de dispozitive Portal, ceea ce reprezenta sub 1% din piaţa difuzoarelor inteligente.
În contextul în care, după 4 ani, Portal este în continuare lipsit de succes, iar acţionarii presează Meta să taie cheltuielile, scrie The Information, compania a decis ca aceste produse să nu mai fie poziţionate pentru consumatori, ci să fie mutate pe zona de afaceri.
Această mutare va face să dispară cel puţin unele din funcţiile de entertainment şi să fie îmbunătăţite facilităţile de business, precum instrumentele dedicate conferinţelor video.
În continuare, dacă similitudinile cu strategiile Google continuă, ar trebui să fie doar o chestiune de timp până când Meta va renunţa complet la Portal.
468