Utilizatorii au cheltuit 65 de miliarde de dolari în primul semestru al anului în App Store și Google Play

Posted by
Share Button

65 de miliarde de dolari au cheltuit utilizatorii globali în App Store și Google Play în primele șase luni din 2022, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului precedent, când au fost cheltuiți 64,4 miliarde de dolari, potrivit datelor preliminare publicate de Sensor Tower.

App Store al Apple a generat aproximativ 43,7 miliarde de dolari din achiziții în aplicații, abonamente și jocuri premium în primul semestru al acestui an, în creștere cu 5,6% față de 41,4 miliarde de dolari, în primele șase luni ale anului trecut. În schimb, magazinul Google a înregistrat o scădere a cheltuielilor cu 7,4% în ritm anual, generând 21,3 miliarde de dolari față de 23 de miliarde de dolari în primul semestru din 2021.

Aceasta este o inversare a poziților din prima jumătate a anului 2021, când Google Play a înregistrat o creștere mai mare de la an la an. Cheltuielile globale ale consumatorilor din acest magazin au urcat cu 30% în 1H21, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, în timp ce App Store a înregistrat o creștere de 22,1%.

TikTok și-a păstrat locul 1, cu cele mai mari încasare la nivel mondial, atât în App Store, cât și în Google Play, inclusiv Douyin pe iOS în China. În prima jumătate a anului, consumatorii au cheltuit 1,7 miliarde de dolari în aplicație, în creștere cu 85% față de 920,7 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut. TikTok a ajuns acum la aproximativ 5,5 miliarde de dolari în venituri totale pe durata de viață.

YouTube s-a menținut pe locul al doilea în topul celor mai mari încasări din aplicațiile non-jocuri, cu 693,6 milioane de dolari. Aplicația similară din portofoliul Alphabet, Google One, s-a clasat pe locul al treilea, cu aproape 614 milioane de dolari. Tinder și Disney+, platforma de streaming a Disney, au completat topul cinci, pe locurile 4 și, respectiv, 5.

Deși cheltuielile de consum au continuat să crească anual, adoptarea aplicațiilor s-a răcit față de creșterea astronomică înregistrată anterior. În prima jumătate a anului, s-au înregistrat 71,2 miliarde de instalări din App Store și Google Play, în scădere cu 1,5% față de 72,3 miliarde în S121.

Ambele piețe au înregistrat un declin de la an la an, magazinul Apple înregistrând o scădere mai mare. App Store a înregistrat 15,9 miliarde de descărcări la nivel mondial, în scădere cu 2,5% de la 16,3 miliarde în prima jumătate a anului trecut.

Descărcările din Google Play la nivel mondial au ajuns la aproximativ 55,3 miliarde, în scădere cu 1,3% față de 56 de miliarde de descărcări pe an. Nu este un declin la fel de mare ca cel observat pe piața Apple, dar indică totuși o retragere de la creșterea supradimensionată înregistrată în perioada similară din anul trecut.

Venituri și descărcări de jocuri mobile la nivel mondial
Cheltuielile jucătorilor din întreaga lume cu jocurile pentru dispozitive mobile au atins 41,2 miliarde de dolari în primul semestru al anului, în scădere cu 6,6% față de 44,1 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut. Atât App Store, cât și Google Play au înregistrat o scădere a cheltuielilor, deși scăderea a fost mai accentuată pe piața Google.

Jucătorii au cheltuit aproximativ 25,6 miliarde de dolari în iOS, în scădere cu 0,8%, de la 25,8 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut. Pe Google Play, jucătorii au cheltuit 15,6 miliarde de dolari în semestrul, în scădere cu 14,8 %, de la 18,3 miliarde de dolari.

”Similar factorilor care afectează aplicațiile care nu sunt jocuri, cheltuielile pentru jocuri mobile au fost afectate atât de normalizarea după valul din timpul pandemiei, cât și de perturbarile economice din întreaga lume”, notează analiștii de la Sensor Tower.

Jocurile Honor of Kings și PUBG Mobile, dezvoltate de Tencent, inclusiv varianta chineză Game for Peace/Peacekeeper Elite, au fost din nou jocurile mobile cu cele mai mari încasări în semestrul 2, pe locurile 1, și, respectiv 2. Honor of Kings a înregistrat venituri de 1,4 miliarde de dolari în prima jumătate a anului, în timp ce PUBG Mobile a generat aproximativ 1,1 miliarde de dolari. Această performanță a primului titlu vine în contextul în care Tencent a semnalat planurile de a lansa Honor of Kings pe piețele occidentale până la sfârșitul anului.

Pe locul 3 s-a clasat Genshin Impact de la MiHoYo, care aproape a atins pragul de un miliard de dolari, cu 986,2 milioane de dolari în cheltuieli de consum. Jocul a depășit recent luna trecută 3 miliarde de dolari în cheltuieli pe viață, cu o medie de aproximativ 1 miliard de dolari la fiecare șase luni.

Candy Crush Saga și Roblox au completat top cinci pe locurile 4 și, respectiv, 5. Candy Crush Saga a înregistrat aproximativ 593,5 milioane de dolari în cheltuielile consumatorilor în semestrul I, în timp ce Roblox a generat aproximativ 576,5 milioane de dolari.

434
Share Button

Leave a Reply