Google, divizie a grupului Alphabet, se va confrunta săptămânile viitoare cu cereri de despăgubiri de până la 25 de miliarde de euro din cauza practicilor sale în domeniul publicităţii digitale, în două procese care vor fi înregistrate la tribunale britanice şi olandeze, de către o firmă de avocatură, în numele publisherilor, transmite Reuters.
Politicile Google în domeniul publicităţii au atras recent atenţia autorităţilor de reglementare antitrust, în urma plângerilor publisherilor.
Autoritatea franceză de supraveghere a concurenţei a impus companiei o amendă de 220 de milioane de euro anul trecut, în timp ce Comisia Europeană şi omoloaga sa din Marea Britanie investighează dacă afacerea de tehnologie a Google îi oferă un avantaj nedrept faţă de rivali şi agenţiile de publicitate.
”Este timpul ca Google să-şi asume responsabilităţile şi să plătească daunele pe care le-a cauzat acestei industrii importante. De aceea astăzi anunţăm aceste acţiuni în două jurisdicţii, pentru a obţine despăgubiri pentru publisherii din UE şi Marea Britanie”, a declarat Damien Geradin, de la firma de avocatură Geradin Partners, într-un comunicat.
Google a criticat procesele iminente, spunând că lucrează constructiv cu publisherii din Europa.
"Acest proces este speculativ şi oportunist. Când primim plângerea, o vom combate cu putere", a spus un purtător de cuvânt.
Reclamaţia de la Curtea de Apel pentru Concurenţă din Regatul Unit va căuta să obţină despăgubiri pentru toţi proprietarii de site-uri web care poartă bannere publicitare, inclusiv pentru publisherii tradiţionali.
Plângerea din Olanda este deschisă publisherilor afectaţi de acţiunile Google. Finanţatorul de litigii Harbour finanţează ambele procese.
421