Retailerii din România se aşteaptă la o creştere a vânzărilor între 60% şi 200% la ediţia Black Friday 2022, comparativ cu o perioadă fără reduceri, din campaniile promoţionale transmite prin email şi SMS, arată datele companiei de email marketing White Image. La ediţia de anul acesta, magazinele estimează o creştere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20%, pentru un număr mai mic de produse, faţă de Black Friday 2021.
”Retailerii din România se aşteaptă la o creştere a vânzărilor între 60% şi 200% la ediţia Black Friday 2022, comparativ cu o perioadă fără reduceri, din campaniile promoţionale transmite prin email şi SMS”, arată datele White Image.
Potrivit acesteia, cele mai active companii de Black Friday sunt din domeniile electro-IT, fashion, beauty, travel, auto şi banking.
De Black Friday, cele mai folosite canale de promovare şi vânzare sunt email-ul şi SMS-ul, în care companiile investesc între 3.000 şi 15.000 de euro pentru comunicare. În medie, un retailer trimite între 3 şi 7 email-uri cu conţinut diferit, înainte şi în timpul weekendului de Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunţarea ofertelor.
Pentru a-şi maximiza şansele de dublare a vânzărilor faţă de o zi obişnuită, retailerii încep pregătirea campaniilor promoţionale cu 3-4 luni înainte de Black Friday, construindu-şi strategia de promovare pornind de la baza de date despre clienţii lor.
“Indiferent de mărimea sau specificul magazinului, retailerii au înţeles cât de importantă este planificarea campaniilor promoţionale, în special cum este cea de Black Friday. Astfel, pentru a-şi atinge obiectivele de vizibilitate a brandului, fidelizare a clienţilor sau de creştere a vânzărilor, companiile pun accent tot mai mare pe calitatea bazei de date a clienţilor, investind în creşterea şi segmentarea acesteia. Real vorbind, vânzarea nu se face doar prin reduceri, ci începe din baza de date, care să aibă contacte valide, construită după numeroase criterii care să ajute la o targetare cât mai precisă a clienţilor. Retailerii care nu îşi pregătesc din timp baza de date pentru campania de Black Friday şi care nu comunică clar si structurat în aceasta perioadă, ar putea sa piardă oportunitatea de a avea vânzari cu până la 60% mai mari sau chiar mai mari”, spune Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Potrivit companiei de email marketing, la ediţia Black Friday de anul acesta retailerii vor include toate categoriile de produse, aşteptându-se la o creştere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20%, pentru aproape acelaşi număr de produse, comparativ cu anul trecut, creşterea valorii fiind influenţată de inflaţie.
De asemenea, în magazinele online, de Black Friday sunt aşteptate reduceri şi la produsele din colecţiile noi. Pe lângă electronice, electrocasnice, fashion, produse cosmetice şi vacanţe, vor exista promoţii şi pentru maşini şi piese auto şi pentru diverse servicii.
Totodată, în perioada campaniilor de Black Friday, băncile cresc numărul de rate de la 6-12 la 20 sau chiar 36 de rate, pentru achiziţii prin carduri de cumpărături în mai multe magazine.
327