Nokia a anunţat duminică planurile de a-şi schimba identitatea mărcii, cu un nou logo, pentru prima dată în aproape 60 de ani, în timp ce producătorul de echipamente de telecomunicaţii se concentrează pe creşterea agresivă, transmite Reuters.
Noul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul NOKIA. Compania a renunţat la culoarea albastră iconică a vechiului logo, pentru o gamă de culori, în funcţie de utilizare.
”A existat o asociere cu smartphone-urile şi în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark, într-un interviu pentru Reuters.
El a vorbit înaintea unei actualizări de afaceri a companiei, în ajunul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC), care se deschide luni la Barcelona şi care se va desfăşura până pe 2 martie.
După ce a preluat postul de top la compania finlandeză aflată în dificultate, în 2020, Lundmark a stabilit o strategie cu trei etape: resetare, accelerare şi scalare.
Cu etapa de resetare finalizată, Lundmark a spus că începe a doua etapă.
În timp ce Nokia încă îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii, unde vinde echipamente companiilor de telecomunicaţii, principalul său obiectiv este acum să vândă echipamente altor companii.
”Am avut o creştere foarte bună de 21%, anul trecut, în întreprinderi, ceea ce reprezintă în prezent aproximativ 8% din vânzările noastre, (sau) aproximativ 2 miliarde de euro (2,11 miliarde de dolari). Vrem să ducem asta la două cifre cât mai repede posibil”, a spus Lundmark.
Principalele firme de tehnologie au colaborat cu producători de echipamente pentru telecomunicaţii, cum ar fi Nokia, pentru a vinde clienţilor reţele private 5G şi echipamente pentru fabrici automatizate, mai ales în sectorul de producţie.
Nokia intenţionează să revizuiască calea de creştere a diferitelor sale afaceri şi să ia în considerare alternative, inclusiv vânzări de active.
"Semnalul este foarte clar. Vrem doar să fim în afaceri în care putem vedea leadership global", a spus Lundmark.
Mişcarea Nokia către automatizarea fabricilor şi centrele de date o plasează în concurenţă cu marile companii de tehnologie, cum ar fi Microsoft şi Amazon.
”Vor fi mai multe tipuri de situaţii, uneori vor fi partenerii noştri... uneori pot fi clienţii noştri... şi sunt sigur că vor exista şi situaţii în care vor fi concurenţi”, a arătat Lundmark.
Piaţa de vânzare a echipamentelor de telecomunicaţii este sub presiune, mediul macroeconomic afectând cererea de pe pieţele cu marjă ridicată, cum ar fi America de Nord, care este înlocuită de creşterea în India, cu marjă scăzută, ceea ce a determinat rivala Ericsson să concedieze 8.500 de angajaţi.
”India este piaţa noastră cu cea mai rapidă creştere, care are marje mai mici – aceasta este o schimbare structurală”, a spus Lundmark, adăugând că Nokia se aşteaptă ca America de Nord să fie mai puternică în a doua jumătate a anului.
327