Uniunea Europeană a stabilit: Minimum 80% dintre adulți, inclusiv cei din România, trebuie să știe să lucreze pe internet și cu aparatură digitală

Posted by
Share Button

Uniunea Europeană a stabilit obiective clare în cadrul inițiativei deceniului digital. Acesul la internet și cunoștințele în domeniul tehnologiei trebuie să penetreze toate straturile sociale.

Tehnologiile digitale transformă lumea în care trăim și lucrăm. Ele ating multe aspecte diferite ale vieții noastre, de la sarcini de zi cu zi, cum ar fi efectuarea de apeluri telefonice și cumpărături, până la modul în care funcționează întreprinderile și serviciile publice. Transformarea digitală este una dintre prioritățile cheie pentru UE, arată ultimul raport Morning Call.

Pentru a avea cel puțin abilități digitale de bază, oamenii trebuie să știe să desfășoare cel puțin o activitate în fiecare dintre cele cinci domenii de competență diferite. În timp ce aproape 90% dintre cetățenii din UE folosesc internetul cel puțin o dată pe săptămână, doar 54% aveau competențe digitale de bază sau superioare de bază în 2021. În țările UE, ponderea persoanelor cu competențe digitale de bază sau peste competențe digitale de bază a fost cea mai mare în 2021 în Finlanda și Țările de Jos (ambele 79%), înaintea Irlandei (70%) și Danemarcei (69%).

Pe măsură ce operațiunile de afaceri evoluează, nevoia de profesioniști în IT crește. În 2021, aproximativ 180.000 de studenți au absolvit IT în UE, reprezentând 4% din totalul absolvenților. Proporția absolvenților în TIC a fost cea mai mare în Estonia (10%) și Irlanda (8%), în contrast cu 2% în Italia și 3% în Portugalia, Belgia și Cipru. În general, există mai mulți bărbați decât femei cu o diplomă în studii TIC. La nivelul UE, bărbații cu o diplomă în TIC reprezentau 8% din totalul absolvenților de sex masculin, în timp ce doar 2% dintre absolvenții de sex feminin aveau o diplomă în TIC.

AICI puteți vedea până când trebuie îndeplinit obiectivul ca 80% din populație UE să aibă competențe digitale

Estonia (18%), Finlanda și Malta (ambele 14%) au avut cele mai mari ponderi de absolvenți în TIC în rândul absolvenților de sex masculin, în timp ce Estonia (5%), Irlanda și România (ambele 4%) au avut cele mai mari ponderi în rândul absolvenților de sex feminin. Conform obiectivelor digitale ale UE, cel puțin 20 de milioane de specialiști TIC ar trebui să fie angajați în UE până în 2030, cu o participare echilibrată între bărbați și femei. În 2022, 22% dintre întreprinderile din UE au oferit personalului lor formare pentru a-și dezvolta sau îmbunătăți competențele IT. Finlanda (40%), Suedia (34%), Danemarca și Belgia (ambele 33%) sunt lideri în UE, cu cea mai mare pondere a întreprinderilor care oferă personalului lor formare în domeniul IT. Privind dimensiunea afacerii, această pondere a ajuns la 70% pentru întreprinderile mari, comparativ cu 21% pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri).

225
Share Button

Leave a Reply