Înţelegerea prin care Google Search a fost configurat ca motor implicit de căutare pe Safari prevedea ca Google să plătească Apple 36% din veniturile generate de reclamele afişate la căutările realizate cu acest browser.
Înţelegerea acoperea nu doar Safari pentru iPhone, ci şi versiunile browser-ului pentru iPad şi Mac.
Informaţia a fost furnizată de Kevin Murphy, profesor de economie la Universitatea din Chicago, în timpul mărturiei pe Google, din cadrul procesului ce are loc în Washington.
Cifra oferită şi, în mod surprinzător, comunicată şi public, face puţină lumină în cazul înţelegerii confidenţiale dintre Google şi Apple, privind folosirea în mod implicit a Google Search pe Safari.
Google nu oferă informaţii despre câţi bani câştigă strict din reclamele afişate pe Safari, astfel că nu se poate şti cu exactitate câţi bani primeşte Apple.
Conform unei estimări, în 2021, Google ar fi plătit Apple în jur de 18 miliarde.
Există motive întemeiate pentru care Google nu vroia ca aceste cifre să fie cunoscute. Samsung, de exemplu, despre care s-a aflat că a primit de la Google 8 miliarde de dolari pe patru ani pentru a impune ca implicite Play Store, Google Search şi Google Assistant, ar putea acum să ceară mai mulţi bani, după ce a aflat cât de mult plăteşte Google către Apple.
277