Twitter promite mai multă transparență în privința reclamelor politice
Posted by
Compania americană intenționează să implementeze o politică mai strictă în privința conținuturilor publicitare, să își amelioreze conținuturile deja existente și să inaugureze un centru care va recenza informațiile despre agențiile de publicitate și mesajele conținuturilor sponsorizate ("ads"), a explicat Bruce Falck, unul dintre managerii de la Twitter Inc. "Pentru ca lucrurile să fie clare atunci când vedeți un conținut care face publicitate electorală, vom cere agențiilor de publicitate să își identifice în mod clar reclamele ca atare", a adăugat Bruce Falck pe un blog al companiei. "De asemenea, vom modifica aspectul acestor reclame, pentru a fi clar, din punct de vedere vizual, că este vorba despre reclame politice", a adăugat el. Compania americană va colabora, printre alții, cu concurenții ei, factori legislativi și agențiile de publicitate pentru a identifica în mod clar astfel de conținuturi. Uriașii din industria tehnologiei încearcă să reacționeze după ingerințele atribuite Rusiei în timpul campaniei prezidențiale americane din 2016. Facebook, Twitter și Google au descoperit pe site-urile lor conținuturi finanțate de organizații ruse în timpul campaniei electorale din Statele Unite. Prin intermediul finanțării, anumite conținuturi de pe rețelele de socializare sau motoarele de căutare pot fi direcționate spre anumiți utilizatori, în funcție de profilul lor, localitatea geografică și istoricul căutărilor efectuate pe internet. Poate fi vorba despre reclame clasice, dar și despre publicații și pagini sponsorizate. Astfel, 470 de conturi de pe Facebook au cheltuit aproape 100.000 de dolari între iunie 2015 și mai 2017 pentru a publica anunțuri care promovau informații false. Senatorii americani au propus săptămâna trecută ca rețelele de socializare să se supună acelorași reguli de transparență în privința reclamelor politice și care se aplică posturilor de televiziune. 549