Temporar, Facebook a decisă să reducă bitrate-ul pentru video în Europa. Decizia este valabilă pentru ambele reţele sociale ale companiei americane, Facebook şi Instagram.
Facebook este ultima companie care anunţă că va reduce calitatea conţinutului video în Europa. Pentru a nu se produce un blocaj, Facebook va livra video la un bitrate mai mic utilizatorilor din Europa.
Decizia vine după ce, la finalul săptămânii trecute, Uniunea Europeană le-a cerut în primul rând serviciilor de streaming să reducă temporar calitatea transmisiunilor pentru că există un real pericol de “sugrumare” a internetului.
Pericolul vine din faptul că traficul de internet a crescut semnificativ de când mulţi oameni stau acasă, din cauza pandemiei COVID-19.
Conţinutul video este cel care face cel mai mare trafic, din toate formele conţinut ce sunt transmise prin internet. Pe lângă platformele de streaming, în ultimele săptămâni a crescut şi numărul apelurilor video pe care cei izolaţi le folosesc pentru a ţine legătura cu familia şi prietenii.
Facebook, cu cele două platforme ale sale, se adaugă unei liste deja consistente de produse care au decis, de asemenea, să reducă bitrate-ul sau rezoluţia conţinutului video: Netflix, Amazon Prime Video, YouTube şi Disney+.
542