Facebook a făcut primul pas în direcţia interoperabilităţii platformelor de comunicare pe care le deţine şi a deschis calea comunicării între aplicaţiile Instagram şi Messenger.
Gigantul american anunţă un upgrade important pentru funcţia Instagram Direct, care primeşte o serie întreagă de noi facilităţi şi, mai important, linie directă către utilizatorii Facebook Messenger.
Colorarea textului, suportul extins pentru emoji-uri, reply-uri printr-un simplu swipe şi posibilitatea urmăririi simultane a clipurilor video cu prietenii sunt câteva dintre facilităţile noi pe care Instagram Direct le primeşte, pe lângă comunicarea cu Facebook Messenger.
Pentru utilizatorii Instagram, comunicarea cu cei care au Messenger va fi posibilă chiar dacă nu au un cont de Facebook.
Există şi un set de funcţii pentru protejarea intimităţii. Utilizatorii pot alege cine să fie vizibil în lista de discuţii şi cine nu are voie să le scrie. De asemenea, pe Instagram, utilizatorii pot bloca complet funcţia de comunicare cu Messenger.
Toate opţiunile vor fi regăsite în noul Accounts Center, lansat ieri. Disponibil la Settings în aplicaţiile deţinute de Facebook, Accounts Center conţine opţiunile comune aplicaţiilor companiei (Single Sign On, Facebook Pay, publicarea Story-urilor etc).
Comunicarea între cele două aplicaţii nu va aduce şi unificare Inbox-urilor. Fiecare dintre cele două aplicaţii va avea propriul Inbox, cu propria listă de chat-uri şi contacte. Partea asta ar putea crea confuzie în rândul utilizatorilor, care vor ajunge în situaţia de a căuta o anumită discuţie în două aplicaţii diferite.
Ceea ce pentru utilizatori pare o facilitate utilă, pentru Facebook reprezintă o nouă încercare de a-şi extinde dominaţia. Scopul evident, pentru compania americană, este acela de a-şi ţine cât mai strâns utilizatorii prizonieri propriului ecosistem, iar interoperabilitatea serviciilor de comunicare le dă oamenilor şi mai puţine motive să încerce alternativele.
Următorul pas este intrarea WhatsApp în horă, pentru ca, într-un final, utilizatorii celor trei servicii de comunicare deţinute de Facebook să poată comunica între ei.
649