Viitorul ministru german pentru politici digitale critică modul în care Google şi Facebook afişează ştirile
Posted by
Aceste companii au fost presate în ultima perioadă de autorităţi de reglementare din întreaga lume, din cauza dovezilor care arată cum recircularea unui anumit tip de ştiri şi imagini pe platformele lor poate îngusta percepţia asupra lumii şi comportamentul alegătorilor. Baer a spus că va discuta cu reprezentanţii Facebook şi Google despre felul în care sunt afişate postările pe platformele de socializare. În acest moment, algoritmii sortează postările în funcţie de relevanţă şi popularitate. Asta urcă în afişări postările mai vechi, care deseori au puţină legătură cu realitatea, a arătat Baer într-un interviu acordat publicaţiei Die Welt. ”Vreau să văd din nou ştiri în timp real, care confruntă oamenii nu cu ceea ce vor să ştie ci cu ceea ce au nevoie să ştie, cu ceea ce se întâmplă în acest moment”, a spus aceasta. Victoria şocantă a lui Donald Trump în alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016 şi a taberei pro-Brexit în referendumul din Marea Britanie au provocat îngrijorări mari că ”bulele din media socială” fac imposibil ca alegătorii să discearnă ce este adevărat şi ce nu. În Germania, unde experienţa de a trăi sub două regimuri totalitare în secolul XX a creat o îngrijorare enormă legată de implicaţiile mediei sociale pentru viaţa privată, utilizarea platformelor de socializare este mai scăzută, dar în creştere. 600