Opt din zece consumatori (82%) au comandat cel puţin o dată online produse alimentare sau au folosit aplicaţii educaţionale ori dedicate exerciţiilor fizice, relevă rezultatele studiului Deloitte Global Marketing Trends 2021, publicate miercuri.
Conform cercetării, mai mult de jumătate dintre aceştia (53%) consideră că noile lor experienţe online sunt un substitut satisfăcător pentru activităţile pe care le desfăşurau înainte de pandemie.
În acelaşi timp, două treimi din totalul persoanelor chestionate (66%) au afirmat că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult soluţiile tehnologice de calitate, iar 63% au declarat că vor continua să folosească mult mai des tehnologiile digitale chiar şi după ce pandemia se va încheia.
Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 subliniază deschiderea consumatorilor faţă de mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriului obiectiv într-o perioadă de criză, aproape un sfert dintre respondenţi susţinând că acţiunile concertate le-au schimbat pozitiv percepţia asupra mărcii, în timp ce unul din cinci consumatori a menţionat că acţiunile brandului i-au influenţat în mod pozitiv decizia de cumpărare.
"Contextul pandemiei de Covid-19 a evidenţiat importanţa unei relaţii bazate pe încredere între mărci şi consumatori, potrivit studiului. Lipsa de încredere poate afecta brandul, două treimi dintre respondenţi (66%) fiind la curent cu acţiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei, cum ar fi creşterea preţurilor la articolele de bază, acţiuni care au făcut ca 25% dintre clienţi să renunţe la unele mărci. Când vine vorba de confidenţialitatea datelor, consumatorii manifestă mai degrabă lipsă de încredere în mărci, doar 21% dintre respondenţi declarând că sunt de acord să-şi împărtăşească datele cu o organizaţie pentru a o ajuta să ia măsuri în contextul pandemiei", se arată în raportul de specialitate.
Raportul Deloitte Global Marketing Trends 2021 a fost realizat la nivel global pe baza răspunsurilor a peste 2.400 de consumatori din Africa de Sud, China, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Mexic, Qatar, Regatul Arabiei Saudite şi Statele Unite ale Americii.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţară şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesionişti.
520