Review – BMW i3

Posted by
Share Button

Veteranul pieței de vehicule electrice, BMW i3 a sosit pentru un test și la #EVreport. Modelul este una dintre cele mai longevive mașini electrice și își trăiește ultimii ani din viața sa de produs în portofoliul BMW pentru a deschide calea unor mașini electrice mai spațioase.

BMW i3 a apărut în 2014 și de atunci au fost vândute destul de multe unități încât să spunem că modelul a fost un succes. Designul este unul futurist, demn de o mașină electrică. Modelul a fost construit după noua arhitectură LifeDrive. Realizată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), celula pasagerilor oferă o senzaţie extraordinară de spaţiu şi este dominată de un sentiment de luminozitate. Principiul de proiectare al celor două modele cu patru locuri înseamnă că nu este nevoie nici de montanţi B ficşi. Uşile care se deschid în direcţii opuse permit pasagerilor să intre şi să iasă cu uşurinţă.
Motorul electric sincron care alimentează noul BMW i3 generează o putere maximă de 125 kW/170 CP. Cuplul maxim este de 250 Nm, tot fiind disponibil instantaneu de la demaraj, aşa cum se întâmplă de obicei cu motoarele electrice. Aceasta înseamnă că apăsarea acceleraţiei declanşează imediat sprintul. Performanţa pe care conducătorii o aşteaptă de la un BMW este furnizată cu uşurinţă de motor printr-o transmisie automată cu o singură treaptă, cu livrare continuă a puterii. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat de BMW i3 în 7,3 secunde. Viteza maximă este limitată la 150 km/h. Preferatul nostru în oraș a fost modul de conducere eco +, acesta asigură o rulare optimă, dar și o limitare a vitezei la 90 km/oră pentru o mai bună eficiență.
Localizată jos în podeaua automobilului, bateria litiu-ion de înaltă tensiune oferă o autonomie de 290-300 de kilometri, conform ciclului NEDC în utilizare cotidiană. Consumul combinat de energie electrică al noului BMW i3 în ciclul NEDC variază între 13,6 şi 13,1 kWh pentru 100 km. Bateria se încarcă foarte repede, noi am reușit să încărcăm 25% în 30 de minute la o priză de mare putere.
Caracteristicile agile de manevrabilitate ale BMW i3 sunt îmbunătăţite şi mai mult de sistemul Dynamic Stability Control (DSC) optimizat. Tracţiunea la demarajul pe zăpadă şi drumuri ude a fost şi ea îmbunătăţită considerabil. Modul DTC (Dynamic Traction Control) îmbunătăţeşte agilitatea la viteze mai mari şi în timpul virajelor abordate sportiv, permiţând chiar şi derapaje uşoare şi controlabile în siguranţă atunci când nivelul de aderenţă este redus.

Am testat BMW i3 în traficul din Bucureşti, într-o zi ploiasă și am obținut un consum de 19 kwh la 100 kilometri. Este un consum decent pentru o electrică, dar încă departe de cel oficial declarat mai sus de producător.

Mașina este destul de agilă pentru o mașină de oraș, dar și spațioasă. Un concept interesant, dar care nu a prins în industria auto, deși a fost încercat și de alți producători este cel de deschidere al ușilor, deschidere care facilitează cel mai simplu acces în interiorul unei mașini.

531
Share Button

Leave a Reply