Câți români folosesc Facebook, Instagram, YouTube, TikTok și LinkedIn

Posted by
Share Button

În ianuarie 2022, în România existau 13,3 milioane de utilizatori de rețele sociale. Numărul de utilizatori de social media din România la începutul anului era echivalent cu 69,7% din totalul populației, dar este important de reținut că utilizatorii de social media pot să nu reprezinte indivizi unici, ci din contră, un singur om să dețină mai multe conturi, arată datele datareportal, care citează Kepios.

Analiza companiei de consultanță Kepios arată că utilizatorii de social media din România au crescut cu 1,3 milioane (+10,8%) între 2021 și 2022.

Utilizatori Facebook în România
Datele publicate în resursele publicitare ale Meta indică faptul că Facebook avea 9,9 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Cu toate acestea, Meta a făcut schimbări importante în modul în care resursele sale de publicitate raportează datele privind atingerea audienței la sfârșitul anului 2021 – inclusiv a făcut revizuiri semnificative ale datelor de bază privind audiența pentru Facebook – astfel încât cifrele prezentate aici nu sunt direct comparabile cu cifrele publicate în rapoartele anterioare realizate de sursa citată.

Cifrele de audiență revizuite ale companiei înseamnă că reach-ul publicitar al Facebook în România a fost echivalent cu 51,9% din totalul populației la începutul anului 2022.

Cu toate acestea, Facebook restricționează utilizarea platformei sale de către persoanele cu vârsta de până în 13 ani, așa că merită subliniat și faptul că 59,7% din audiența „eligibilă” din România folosește un cont de Facebook în 2022.

Pentru un context suplimentar, reach-ul publicitar al Facebook în România a fost echivalent cu 59% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) în ianuarie 2022. La începutul anului, 50,5% din audiența publicitară a Facebook în România era de sex feminin, în timp ce 49,5% era de sex masculin.

Utilizatori YouTube în România
Actualizările resurselor de publicitate ale Google indică faptul că YouTube avea 13,3 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Această cifră înseamnă că raza de acțiune a YouTube în 2022 pentru publicitate era echivalentă cu 69,7% din populația totală a României la începutul anului.

Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, reclamele YouTube au ajuns la 79,2% din totalul utilizatorilor de internet din România (indiferent de vârstă) în ianuarie 2022. La acel moment, 50,5% din audiența reclamelor YouTube din România era de sex feminin, în timp ce 49,5% era de sex masculin.

Utilizatori Instagram din România
Cifrele publicate în instrumentele de publicitate ale Meta indică faptul că Instagram avea 5,4 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022, astfel că reach-ul publicitar al Instagram în țara noastră era echivalent cu 28,3% din totalul populației la începutul anului. Restricțiile legate de vârsta utilizatorilor, face ca 32,5% din publicul eligibil să folosească Instagram în 2022.

De asemenea, merită remarcat faptul că reach-ul publicitar al Instagram în România la începutul anului 2022 a fost echivalent cu 32,2% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă). La începutul anului 2022, 51,9% din publicul publicitar al Instagram în România era de sex feminin, în timp ce 48,1% era de sex masculin.

Utilizatori TikTok din România
Cifrele publicate în resursele de publicitate ale ByteDance indică faptul că TikTok avea 6,37 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2022.

Rețineți că ByteDance permite comercianților să direcționeze anunțurile TikTok către utilizatorii cu vârste de peste 13 ani prin intermediul instrumentelor sale de publicitate, dar aceste instrumente arată doar date de audiență pentru utilizatorii cu vârste de peste 18 ani.

Pentru context, cifrele ByteDance indică faptul că reclamele TikTok au ajuns la 41% din toți adulții cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2022. Între timp, reach-ul publicitar al TikTok în România a fost echivalent cu 37,9% din baza locală de utilizatori de internet la începutul anului, indiferent de vârstă.

La începutul anului 2022, 50,8% din audiența publicitară a TikTok în România era de sex feminin, în timp ce 49,2% era de sex masculin.

Utilizatori Facebook Messenger în România
Datele publicate în resursele publicitare ale Meta indică faptul că reclamele pe Facebook Messenger au ajuns la 8,15 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2022. Cifrele de audiență revizuite ale companiei sugerează că reach-ul publicitar al Facebook Messenger în România a fost echivalent cu 42,7% din totalul populației la începutul anului, iar reclamele ajung la 49,1% din audiența „eligibilă” a Facebook Messenger în România în 2022.

Pentru un context suplimentar, reach-ul publicitar al Facebook Messenger în România este echivalent cu 48,5 % din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă). La începutul anului 2022, 51,8% din audiența publicitară a Facebook Messenger în România era de sex feminin, în timp ce 48,2% era de sex masculin.

Utilizatorii LinkedIn în România
Cifrele publicate în resursele publicitare ale LinkedIn indică faptul că LinkedIn avea 3,2 milioane de „membri” în România la începutul anului 2022.

Cu toate acestea, rețineți că instrumentele de publicitate ale LinkedIn publică date privind atingerea audienței pe baza numărului total de membri înregistrați, mai degrabă decât pe baza utilizatorilor activi lunari care stau la baza cifrelor privind atingerea publicității publicate de majoritatea celorlalte platforme de social media. Prin urmare, aceste cifre LinkedIn nu sunt direct comparabile cu cifrele pentru alte platforme de social media publicate în rapoartele datareportal Digital 2022.

Cifrele de advertising reach ale companiei sugerează că audiența LinkedIn în România a fost echivalentă cu 16,8% din totalul populației la începutul anului 2022 și 20,6% din audiența „eligibilă” din România folosește LinkedIn în 2022.

Reach-ul publicitar al LinkedIn în România a fost echivalent cu 19,1% din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) la începutul anului. La începutul anului 2022, 52% din audiența publicitară a LinkedIn în România era de sex feminin, în timp ce 48% era de sex masculin.

Raportul analizează și numărul de utilizatorilor al altor platforme de social media. Astfel, la începutul anului erau 2,65 milioane de utilizatori Snapchat, 717.700 de utilizatori Twitter și 1,77 milioane de conturi Pinterest din România.

Potrivit statisticilor ANCOM, la finele anului trecut, existau 21,2 milioane de conexiuni active la internet mobil (+4%), 74% dintre acestea fiind conexiuni 4G sau 5G (15,6 milioane, în creştere cu 15%). Traficul de internet mobil a ajuns la 1.500 PB, în creştere cu 32% faţă de 2020, astfel că traficul mediu a ajuns la 6,5 GB/lună/locuitor.

89
Share Button

Leave a Reply