O istorie a monitoarelor cu AOC

Posted by
Share Button
Cine își mai amintește de bătrânele monitoare CRT (cu tub), în toată gloria lor voluminoasă și bej? Cu noi inovații în materie de monitoare ce se lansează aproape lunar, este mult mai ușor să uiți exact cât de mult timp a trecut de când primele monitoare au fost produse. Încă de pe atunci, piața de monitoare a produs și inovat în mod continuu produsele sale pentru a se potrivi mult mai bine diferitelor nevoi și stiluri de viață ale clienților, fie că vorbim de îmbunătățirea designului sau de noi tehnologii ale display-ului, printre altele oferind rezoluții mai clare decât oricând. Dar între rezoluții de 4K și monitoare curbate, cine își poate aminti cum am ajuns aici? Inovative pentru timpurile lor: monitoarele CRT în format 4:3 Dacă cineva ar fi vrut să încerce un set-up de două monitoare în anii ’90, persoana respectivă ar fi avut nevoie de un birou mare și stabil. Până în anii 2000, cele mai folosite monitoare, atât la locul de muncă, dar și acasă, erau cele de tip CRT. Spre surprinderea multora, primul monitor CRT datează încă din 1897 și a fost dezvoltat de fizicianul german Karl Ferdinand Braun. Ceea ce nu știa el la vremea respectivă este că invenția lui măreață urma să fie prima etapă într-o dezvoltare care cel mai recent a dus la crearea unor ecrane cu o grosime de sub 1 cm, cum ar fi modelul AOC PDS241 cu profilul de 5,2 mm. Spre deosebire de monitoarele subțiri de astăzi, modelele CRT puteau, foarte ușor, să ocupe tot spațiul de pe un birou. De exemplu, AOC CT720G, un monitor CRT lansat în anii 1990, avea 41,9 cm grosime pentru a găzdui tuburile cu raze catodice colorate pe interior, care au fost folosite pentru a genera imaginea monitorului pe un ecran fosforescent. Însă grosimea nu era singurul aspect care diferenția aceste monitoare de cele moderne. Ele veneau cu un format de 4:3 și erau, de obicei, îmbrăcate într-o carcasă bej, extrem de plictisitoare. Și totuși, în timp ce ne amintim zâmbind de acești companioni voluminoși, nu trebuie să uităm că monitoarele CRT au dominat piața la începutul anilor 2000. De abia atunci monitoarele LCD au devenit mai accesibile și mai populare în rândul maselor – și aceste ecrane au făcut unele progrese importante în designul lor. O nouă eră: monitoarele LCD Deși monitoarele LCD au devenit foarte populare la începutul mileniului, primul ecran LCD deja văzuse lumina zilei în 1972. Pentru mult timp însă, modelele LCD erau, foarte scumpe, atât din punct de vedere al costurilor de producție și, implicit, a prețului recomandat de vânzare, ceea ce a dus la popularitatea modelelor CRT care au dominat piața pentru mai mult de jumătate de secol. Cu toate astea, de-a lungul anilor, piața s-a schimbat. Nu numai că standardele energetice au devenit mai stricte, dar cererile oamenilor pentru modele mai bune și pentru noile tehnologii au făcut apel și la modele cu ecrane mai mari, mai subțiri și mai elegante. Realizate cu ajutorul straturilor de filtre, sticlă și cristale lichide, ecranele LCD nu mai necesită funcționarea acelorași raze catodice voluminoase, permițând producătorilor să dezvolte modele care să se potrivească nevoilor pieței, în continuă creștere. Astfel, a devenit posibilă realizarea afișajelor mai clare și ratelor de energie mai scăzute ca oricând. Era acum posibilă experimentarea noilor modele care nu numai că arătau bine, dar erau și mai ergonomice pentru utilizatorii acestora. Astfel a devenit posibilă ajustarea monitoarelor, de exemplu, înclinarea ecranului de către utilizator; o dezvoltare care îmbunătățește semnificativ experiența de folosire. Odată cu dispariția monitoarelor CRT, ale căror raze catodice au fost temute pentru că emiteau mici cantități de radiații cu raze X, îngrijorările legate de sănătate în timpul utilizării pe timp îndelungat a monitoarelor au scăzut și mai mult. La mijlocul anilor 2000, designul monitoarelor s-a schimbat atât de drastic încât vremurile voluminoaselor monitoare CRT păreau demult uitate. De exemplu, în anul 2008, AOC a lansat produsul ce urma să fie câștigătorul premiului Red Dot Design - un ecran LCD cu format 16:9, butoane tactile și un suport reglabil ce putea fi ajustat pe 3 căi. Alte modele în vogă au apărut și au dispărut, așa cum este câștigătorul iF Product Design Award, AOC Razor cu suport pliabil pentru montoare facilă pe perete; sau precum alt câștigător al iF, seria AOC 57 cu cadru foarte îngust și suport detașabil. Modele ca acesta au marcat începutul întrecerilor de astăzi pentru design și inovație, dar și pentru creșterea personalizării de către end-user. Prezentul: mai lat, mai subțire, mai rapid – monitoare pentru toate modurile de viață Cum s-a schimbat designul de produs în cazul monitoarelor? Ca și în cazul multor altor produse, nevoile și dorințele clientului au devenit mult mai specifice decât au fost vreodată. Fie că este vorba de utilizatori din mediul office care sunt atenți la stil, de jucători competitivi, designeri profesioniști sau de utilizatori casual – au apărut mai multe piețe de nișă care impun producătorilor să dezvolte tipuri de design și tehnologii personalizate pentru a le satisface nevoile și stilurile de viață acestora. Designul de monitor contemporan trebuie să facă apel vizual și funcțional la diferite grupuri de clienți, care deseori au nevoi și dorințe complet diferite. În timp ce designerii grafici probabil caută calitate superioară a imaginii și funcții ergonomice, profesioniștii moderni pot aprecia monitoarele elegante și funcționale care le permit nu numai să funcționeze eficient, ci și să arate bine pe birou. Ca rezultat, designul inovator al monitorului, precum AOC PDS241 și PDS271, conceput de renumitul Studio F. A. Porsche, a devenit atrăgător pentru astfel de utilizatori. Construcția sa modulară unică, ce separă conexiunile I/O de ecran, permite un profil extren de subțire de 5,2 mm, care este mai subțire decât cele mai recente smartphone-uri. Prin rularea cablului de alimentare și a afișajului prin standul asimetric răsucit, acesta oferă un aspect deosebit de curat și de elegant. Putem afirma cu certitudine că monitoarele contemporane sunt mai subțiri și mai rapide, oferind în același timp dimensiuni mai mari ale ecranului. Datorită creșterii popularității esports și a jocurilor competitive, utilizatorii din ziua de astăzi au nevoie de ecrane care nu oferă doar timp scurt de răspuns și o rată mare de refresh, dar și cu design care permite o experiență de joc captivantă. De-a lungul întregii istoriei monitoarelor, ecranele curbate – care, în mod surprinzător, își făcuseră debutul în sectorul televiziunii în 1952 – au devenit populare printre comunitățile de gameri. Cu un format de 21:9, o curbură de 2000 mm, timp de răspuns de 4ms, rată de refresh de 200 Hz și suport Adaptive-Sync, AOC AGON AG352QCX exemplifică perfect această dezvoltare. Opțiunile de ajustare ergonomică au evoluat și ele de-a lungul timpului. Monitoarele CRT rareori au depășit funcții de bază de pivotare, în timp ce multe dintre ecranele de astăzi pot fi înclinate, rotire și ajustate în înălțime. Spre exemplu, AG352QCX permite jucătorilor să mențină o postură sănătoasă în timpul sesiunilor de joc, mulțumită înălțimii monitorului și opțiunilor de înclinare, rotire și ajustare. Chiar și în setările potrivite spațiilor office, monitoarele business nu ar trebui să fie voluminoase și plictisitoare. Tocmai de aceea, AOC își actualizează seria Pro Line cu modele ce au „3 fețe fără margini”: monitoarele din seria 90 lasă utilizatorii să se concentreze în întregime pe conținutul ecranului și să își creeze spații de lucru cu mai multe ecrane alăturate, fără întreruperi. Acestea sunt doar câteva exemple de monitoare contemporane care nu mai sunt doar echipamente de bază pentru orice birou, dar sunt și atrăgătoare, ușor de personalizat și care combină stilul și funcționalitatea pentru a se potrivi nevoilor stilului de viață în continuă schimbare a utilizatorilor. 646
Share Button

Leave a Reply