România are cel mai scăzut grad de dezvoltare digitală în domeniul educaţiei, relevă rezultatele unui studiu întocmit de IPSOS şi prezentat în cadrul evenimentului Internet & Mobie World (IMWorld) 2018, de la Romexpo.
Conform rezultatelor, mai puţin de o treime dintre companiile româneşti sunt dispuse să dezvolte intern o nouă soluţie digitală atunci când au nevoie, în timp ce doar două din cinci firme au aceeaşi reprezentare a conceptului de "Companie Digitală Ideală" ca profesioniştii din business.
Cercetarea IPSOS arată, totodată, că două treimi dintre profesionişti sunt de părere că sănătatea este sectorul prioritar de dezvoltare tehnologică şi servicii digitale în România. În acelaşi timp, 8 din 10 profesionişti din domeniul tehnologiei avansate din România consideră că trăim într-o revoluţie digitală.
IMWorld 2018, evenimentul de tehnologie digitală de la Bucureşti, a strâns la start peste 140 de expozanţi şi mii de companii din 25 de industrii.
Raiffeisen Bank a lansat, în cadrul evenimentului de la Romexpo, "StarTechFactory" - un program dedicat start-up-urilor tech. Astfel, 22 de start-up-uri expun gratuit la standuri dedicate, la IMWorld 2018, iar şapte dintre aceste companii îşi vor prezenta produsele pe Scena Principală. În cele din urmă, un juriu specializat va decide câştigătorul premiului de 2.000 de euro, oferit de Raiffeisen. Pe lângă acest premiu, marele avantaj al tuturor celor 22 de start-up-uri prezente cu stand la IMWorld este potenţialul oferit de cei peste 9.000 de vizitatori de business şi al celorlalţi peste 100 de expozanţi.
Cele şapte start-up-uri norocoase sunt: Beez - un start-up fintech care, prin intermediul unei aplicaţii, oferă clienţilor săi ocazia să economisească bani la cumpărăturile online, CBN Agrotech - care a dezvoltat o aplicaţie în cloud ce monitorizează temperatura din silozuri, creează ventilaţie şi previne condensarea aerului pentru a păstra calitatea grânelor, ClarK - vine cu o soluţie bazată pe AR (Augmented Reality) menită să crească eficienţa şi siguranţa angajaţilor din mai multe industrii, Clym - un instrument de gestionare a confidenţialităţii datelor (data privacy), Instant Factoring - prima platformă online de factoring din România, creată pentru a-i sprijini pe micii antreprenori să-şi transforme rapid facturile în lichidităţi, Nifty Learning - un soft de programare automatizată pentru departamentele de training corporate, respectiv Sypher - start-up-ul dezvoltatorilor Sypher Suite, platformă creată să gestioneze eficient implementarea Regulamentului UE de protecţie a datelor personale (GDPR).
Tot în cadrul conferinţelor de tehnologie IMWorld 2018, s-a lansat oficial start-up-ul Blockchain Engineering, companie pionier în dezvoltarea de aplicaţii folosind tehnologia blockchain. Fondatorii companiei estimează o cifră de afaceri de 500.000 de euro în primul an de activitate.
În esenţă, blockchain-ul este un registru descentralizat care stochează anumite informaţii ce nu mai pot fi modificate ulterior pentru că acestea sunt pe mii de calculatoare din lume. Astfel, această tehnologie este o metodă securizată de a înregistra date şi de a te asigura că nu pot fi modificate în viitor fără acordul majorităţii. Baza de date creată prin blockchain poate conţine atât informaţii, cât şi orice altă valoare, precum: titluri de proprietate, identităţi, bani şi chiar voturi.
Industria mobilei este prezentă la evenimentul de tehnologie de la Romexpo, cu produse adaptate noilor tendinţe hightech. Astfel, MobilaDalin aduce la stand modele de canapele şi fotolii cu recliner electric, ce beneficiază de butoane de control aşezate confortabil pe partea laterală a braţului, prin care spătarul şi partea inferioară îşi pot modifica poziţia, după preferinţe. În plus, aceste modele sunt dotate cu port USB în partea laterală, zonă extrem de accesibilă.
O nouă ediţie a IMWorld este organizată în perioada 3 - 4 octombrie la Romexpo. Concept propriu al companiei Universum Events, IMWorld a devenit în cei şapte ani un hub care generează "new business" şi în care comunitatea dezvoltă digitalizarea în România.
Potrivit organizatorilor, la ediţia din acest an a evenimentului sunt aşteptaţi peste 10.000 de vizitatori.
Structurată ca o expo-conferinţă B2B, IMWorld are misiunea de a sprijini toate industriile din România să adopte digitalizarea pentru a creşte eficienţa şi productivitatea. Prin know-how-ul oferit de agenda evenimentului şi prin soluţiile marilor jucători din piaţa de IT prezenţi în eveniment, IMWorld generează plusvaloare concretă şi contribuie activ la dezvoltarea economiei, punând în relaţie directă specialiştii cu nevoia de digitalizare.
IMWorld cuprinde şapte scene interactiv, opt zone expoziţionale, 25 de industrii şi 5.000 de companii prezente, precum şi 140 de expozanţi cu peste 2.700 de soluţii digitale dezvoltate. De asemenea, sunt amenajate şapte zone de networking, iar 147 de speakeri locali şi internaţionali vor susţine discursuri în 127 de sesiuni interactive.
569